Cena ropy stále klesá s tím jde ruku v ruce i cena benzínu a nafty. Jak dlouho ještě bude klesat?
Cena ropy výrazně klesá. Oproti loňskému roku to je rozdíl skoro 60%. I cena benzínu a nafty výrazně klesá. Z průměrných cen okolo 37 korun za litr, se v současné době průměrně pohybuje na ceně 33,50 Kč.
Aktuálně lze natankovat litr naturalu 95 i pod 27 korun za litr. Nafta je stále o něco dražší, nejlevněji lze tankovat motorovou naftu za 26,90 Kč. Výhled na klesající cenu nastínil pro server iDnes.cz majitel sítě čerpacích stanic Tank Ono, Jiří Ondra.
Ten uvedl, že do jednoho až dvou měsíců spadne cena pod 25 korun za litr. Podle něj velmi záleží na tom, jak rychle bude zlevňovat česká rafinerie, která je stále velmi drahá. Buď ještě spotřebovává zásoby drahé ropy, nebo těží z toho, že u nás nemá přílišnou konkurenci. Tank Ono si drží svou nízkou cenu díky tomu, že jeho marže je 1 koruna na litr. Ostatní čerpací stanice mají marži okolo 3 Kč.
Aktuální cena barelu ropy je 48 dolarů. Aby průměrná cena benzínu klesla pod 25 korun, musela by ropa ještě zlevnit. Odhadem o 10 až 15 dolarů. Stále je citelný rozdíl mezi superlevnými čerpacími stanicemi a značkovými u dálnice, či na hlavních tazích. Tam můžete tankovat i o 10 korun dráže. Naopak velmi pozitivní trend je zlevňování i u značkových sítí čerpacích stanic. Například OMV, Benzina nebo Shell se v některých městech dostávají na částku 30 korun za litr naturalu 95.
zdroj: idnes.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.