Cena ropy stále klesá s tím jde ruku v ruce i cena benzínu a nafty. Jak dlouho ještě bude klesat?
Cena ropy výrazně klesá. Oproti loňskému roku to je rozdíl skoro 60%. I cena benzínu a nafty výrazně klesá. Z průměrných cen okolo 37 korun za litr, se v současné době průměrně pohybuje na ceně 33,50 Kč.
Aktuálně lze natankovat litr naturalu 95 i pod 27 korun za litr. Nafta je stále o něco dražší, nejlevněji lze tankovat motorovou naftu za 26,90 Kč. Výhled na klesající cenu nastínil pro server iDnes.cz majitel sítě čerpacích stanic Tank Ono, Jiří Ondra.
Ten uvedl, že do jednoho až dvou měsíců spadne cena pod 25 korun za litr. Podle něj velmi záleží na tom, jak rychle bude zlevňovat česká rafinerie, která je stále velmi drahá. Buď ještě spotřebovává zásoby drahé ropy, nebo těží z toho, že u nás nemá přílišnou konkurenci. Tank Ono si drží svou nízkou cenu díky tomu, že jeho marže je 1 koruna na litr. Ostatní čerpací stanice mají marži okolo 3 Kč.
Aktuální cena barelu ropy je 48 dolarů. Aby průměrná cena benzínu klesla pod 25 korun, musela by ropa ještě zlevnit. Odhadem o 10 až 15 dolarů. Stále je citelný rozdíl mezi superlevnými čerpacími stanicemi a značkovými u dálnice, či na hlavních tazích. Tam můžete tankovat i o 10 korun dráže. Naopak velmi pozitivní trend je zlevňování i u značkových sítí čerpacích stanic. Například OMV, Benzina nebo Shell se v některých městech dostávají na částku 30 korun za litr naturalu 95.
zdroj: idnes.cz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?