Cena ropy stále klesá s tím jde ruku v ruce i cena benzínu a nafty. Jak dlouho ještě bude klesat?
Cena ropy výrazně klesá. Oproti loňskému roku to je rozdíl skoro 60%. I cena benzínu a nafty výrazně klesá. Z průměrných cen okolo 37 korun za litr, se v současné době průměrně pohybuje na ceně 33,50 Kč.
Aktuálně lze natankovat litr naturalu 95 i pod 27 korun za litr. Nafta je stále o něco dražší, nejlevněji lze tankovat motorovou naftu za 26,90 Kč. Výhled na klesající cenu nastínil pro server iDnes.cz majitel sítě čerpacích stanic Tank Ono, Jiří Ondra.
Ten uvedl, že do jednoho až dvou měsíců spadne cena pod 25 korun za litr. Podle něj velmi záleží na tom, jak rychle bude zlevňovat česká rafinerie, která je stále velmi drahá. Buď ještě spotřebovává zásoby drahé ropy, nebo těží z toho, že u nás nemá přílišnou konkurenci. Tank Ono si drží svou nízkou cenu díky tomu, že jeho marže je 1 koruna na litr. Ostatní čerpací stanice mají marži okolo 3 Kč.
Aktuální cena barelu ropy je 48 dolarů. Aby průměrná cena benzínu klesla pod 25 korun, musela by ropa ještě zlevnit. Odhadem o 10 až 15 dolarů. Stále je citelný rozdíl mezi superlevnými čerpacími stanicemi a značkovými u dálnice, či na hlavních tazích. Tam můžete tankovat i o 10 korun dráže. Naopak velmi pozitivní trend je zlevňování i u značkových sítí čerpacích stanic. Například OMV, Benzina nebo Shell se v některých městech dostávají na částku 30 korun za litr naturalu 95.
zdroj: idnes.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.