Snad každý z vás někdy slyšel o motoristickém pořadu Top Gear, kde účinkuje bláznivá trojice moderátorů a někdy provádějí s automobily až neskutečné kousky.
Fanoušci po celém světě pořad Top Gear milují a asi i proto se rozhodlo britské BBC, že v blízkosti Londýna se kolem roku 2020 otevře zábavní park právě ve stylu Top Gearu. Stát má v hrabství Kent, v areálu bývalé cementárny a má se jednat o "velkolepý volnočasový resort". Mezi hlavní lákadla se zařadí atrakce inspirované slavnými britskými pořady a jejich hlavními postavami, které vídají diváci na kanálech BBC.
Hlavními tématy atrakcí se stanou seriály Doctor Who, Sherlock a již zmiňovaný Top Gear. Komplex dostane název London Paramount Entertainment Resort, bude mít rozlohu 900 hektarů a jeho výstavba bude stát asi dvě miliardy liber. Kromě nejrůznějších atrakcí tam návštěvníci najdou divadlo pro dva tisíce osob, kdo bude chtít v resortu přespat, bude moci využít hotel s pěti tisíci pokoji.
Výstabu má na starosti London Resort Company Holdings (LRCH) a jak bude vlastně zábavní park vypadat? To ještě není tak úplně jisté, o finální podobě se ještě naplno nerozhodlo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.