Německý Opel slaví 15. let výročí svých sportovních modelů OPC tím, že se podíval zpět do historie na první model OPC, kterým byla Astra OPC z roku 1999.
Vůz byl upraven tak, aby se stal jedním z nejsportovnější modelů společnosti, Astra OPC proto dostala aerodynamický body kit, sedadla Recaro a 17-palcová kola BBS. Větší změny nastaly pod kapotoum kde se usídlil zážehový motor o objemu 2,0 litru Ecotec. Ten byl vybaven kovanými písty, "ostřejší" vačkovou hřídelí a optimalizovanou řídící jednotkou. Díky těmto úpravám se povedo dosáhnout výkonu 160 koní.
Kromě modernizace motoru inženýři přidali i tvrdší tlumiče Bilstein, silnější brzdy a vylepšený posilovač řízení s ostřejším nastavením. Astra OPC byl v roce 1999 doslova hit a o dva roky později Opel představil zběsilou rodinou Zafiru OPC. Její výkon 192 koní byl na tehdejší dobu až dost a jednalo se o nejrychlejší kompaktní van na světě.
OPC však neustále nabízí nové a nové produkty, tím posledním je Insignia OPC s přeplňovaným 2,8-litrovým motorem V6 o výkonu 325 koní a s 435 Nm točivého momentu. To umožňuje sedanu zrychlení z 0-100 km/h za šest sekund a dosáhnout maximální rychlosti až 270 km / h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.