Německý Opel slaví 15. let výročí svých sportovních modelů OPC tím, že se podíval zpět do historie na první model OPC, kterým byla Astra OPC z roku 1999.
Vůz byl upraven tak, aby se stal jedním z nejsportovnější modelů společnosti, Astra OPC proto dostala aerodynamický body kit, sedadla Recaro a 17-palcová kola BBS. Větší změny nastaly pod kapotoum kde se usídlil zážehový motor o objemu 2,0 litru Ecotec. Ten byl vybaven kovanými písty, "ostřejší" vačkovou hřídelí a optimalizovanou řídící jednotkou. Díky těmto úpravám se povedo dosáhnout výkonu 160 koní.
Kromě modernizace motoru inženýři přidali i tvrdší tlumiče Bilstein, silnější brzdy a vylepšený posilovač řízení s ostřejším nastavením. Astra OPC byl v roce 1999 doslova hit a o dva roky později Opel představil zběsilou rodinou Zafiru OPC. Její výkon 192 koní byl na tehdejší dobu až dost a jednalo se o nejrychlejší kompaktní van na světě.
OPC však neustále nabízí nové a nové produkty, tím posledním je Insignia OPC s přeplňovaným 2,8-litrovým motorem V6 o výkonu 325 koní a s 435 Nm točivého momentu. To umožňuje sedanu zrychlení z 0-100 km/h za šest sekund a dosáhnout maximální rychlosti až 270 km / h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?