Německý Opel slaví 15. let výročí svých sportovních modelů OPC tím, že se podíval zpět do historie na první model OPC, kterým byla Astra OPC z roku 1999.
Vůz byl upraven tak, aby se stal jedním z nejsportovnější modelů společnosti, Astra OPC proto dostala aerodynamický body kit, sedadla Recaro a 17-palcová kola BBS. Větší změny nastaly pod kapotoum kde se usídlil zážehový motor o objemu 2,0 litru Ecotec. Ten byl vybaven kovanými písty, "ostřejší" vačkovou hřídelí a optimalizovanou řídící jednotkou. Díky těmto úpravám se povedo dosáhnout výkonu 160 koní.
Kromě modernizace motoru inženýři přidali i tvrdší tlumiče Bilstein, silnější brzdy a vylepšený posilovač řízení s ostřejším nastavením. Astra OPC byl v roce 1999 doslova hit a o dva roky později Opel představil zběsilou rodinou Zafiru OPC. Její výkon 192 koní byl na tehdejší dobu až dost a jednalo se o nejrychlejší kompaktní van na světě.
OPC však neustále nabízí nové a nové produkty, tím posledním je Insignia OPC s přeplňovaným 2,8-litrovým motorem V6 o výkonu 325 koní a s 435 Nm točivého momentu. To umožňuje sedanu zrychlení z 0-100 km/h za šest sekund a dosáhnout maximální rychlosti až 270 km / h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?