BMW má problém. O hybridní supersport je velký zájem, daleko větší, než si BMW původně myslelo.
BMW svůj hybridní supersport začalo prodávat v Evropě v červnu, v Americe o dva měsíce později. Už nyní ví, že zájem neodhadla. Kupujících je více, než BMW očekávalo a to mnohonásobně. Ostatně tento fakt se odráží i v čekacích lhůtách, která je na některých trzích klidně i rok a půl.
To je samozřejmě pro BMW nepříliš příznivá situace. Dlouhé čekací lhůty mohou zaprvé odradit spoustu zákazníků a za druhé podpořit „černý trh“, tedy přeprodávání vozů, kdy BMW i8, která bude skladem, bude mít cenu daleko vyšší, než je její pořizovací cena při objednání. Podobně to tak bylo s Teslou Model S.
BMW se k tomu již vyjádřilo. V Los Angeles šéf marketingu řekl kolegům z Automotive News, že se na BMW bude v budoucnu čekat maximálně půl roku. Kdy se čekací doba zkrátí a jak k toho BMW dosáhne již neprozradil.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?