Svolávací akce nejsou vůbec neobvyklé, tentokrát došlo k velmi úsměvné svolávací akci v USA, kde musí Koenigsegg svolat všechny modely Agera, tedy pouze jeden, který v USA jezdí.
Automobilky z vlastní iniciativy, nebo na přikázání nějakého z bezpečnostních úřadů svolává hromadně určité modely kvůli specifickým problémům do svých servisů. Jedná se o nákladnou záležitost a výrazně pošramocuje pověst automobilky.
Švédský výrobce supersportů Koenigsegg dostal přikázáno, od NHTSA (americký národní úřad pro bezpečnost silničního provozu), vyhlásit svolávací akci na model Agera. Důvodem je kontrolka tlaku v pneumatikách na displeji, která nesplňuje tamní legislativu.
Automobilka tedy začala se svolávací akcí. Kontaktovala majitele jedinné Agery, které se tento problém týkal. Ta byla dovezena v prosinci roku 2012. Zákazník dostal instrukce, kdy se má dostavit do partnerského servisu Koenigseggu, kde problém vyřeší. V servisu přeprogramovali software řídící jednotky kontroly tlaku a upravili kontrolku a její funkci tak, aby odpovídala americké legislativě do puntíku. Celá záležitost byla vyřešena poměrně rychle. A zákazník si mohl svou 910 koňovou Ageru odvést poměrně rychle. Však i díky 1100 N.m. točivého momentu zrychlí z klidu na 200 km/h během necelých devíti sekund.
Zdroj: Koenigsegg
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?