Svolávací akce nejsou vůbec neobvyklé, tentokrát došlo k velmi úsměvné svolávací akci v USA, kde musí Koenigsegg svolat všechny modely Agera, tedy pouze jeden, který v USA jezdí.
Automobilky z vlastní iniciativy, nebo na přikázání nějakého z bezpečnostních úřadů svolává hromadně určité modely kvůli specifickým problémům do svých servisů. Jedná se o nákladnou záležitost a výrazně pošramocuje pověst automobilky.
Švédský výrobce supersportů Koenigsegg dostal přikázáno, od NHTSA (americký národní úřad pro bezpečnost silničního provozu), vyhlásit svolávací akci na model Agera. Důvodem je kontrolka tlaku v pneumatikách na displeji, která nesplňuje tamní legislativu.
Automobilka tedy začala se svolávací akcí. Kontaktovala majitele jedinné Agery, které se tento problém týkal. Ta byla dovezena v prosinci roku 2012. Zákazník dostal instrukce, kdy se má dostavit do partnerského servisu Koenigseggu, kde problém vyřeší. V servisu přeprogramovali software řídící jednotky kontroly tlaku a upravili kontrolku a její funkci tak, aby odpovídala americké legislativě do puntíku. Celá záležitost byla vyřešena poměrně rychle. A zákazník si mohl svou 910 koňovou Ageru odvést poměrně rychle. Však i díky 1100 N.m. točivého momentu zrychlí z klidu na 200 km/h během necelých devíti sekund.
Zdroj: Koenigsegg
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?