Mazda doposud neuvedla na trh žádný roadster ve verzi MPS, zda se to změní se současnou čtvrtou generací není vůbec jisté. I když by si to mnozí přáli.
Ve čtvrtek jsme vám ukázali oficiální snímky nové generace roadsteru MX-5, který dostal konečně ostrý design, náležící roadsteru s nespornými kvalitami jako MX-5. Zda se dočkáme MX-5 MPS, to je ještě ve hvězdách.
Mnozí by si to však přáli. Stejně tak i designér X-Tomi, který vytvořil tuto vizualizaci. Nesmíme zapomenout na fakt, že automobilka již jednou uvažovala o něčem podobném. Dokonce vytvořila koncept, který však nikdy nedostala do sériové podoby.
Pokud by tentokrát chtěla roadster vyšperkovat a vytvořit první MX-5 MPS, jistě by si dala záležet. Pod kapotu by umístila jeden z přeplňovaných motorů s technologií SkyActiv a výkonem okolo 200 koní. Pohon zadní nápravy, prvotřídní šestistupňový manuál, a nebo skvěle odladěný podvozek by byly samozřejmostí.
Zdroj: X-Tomi Design
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?