Prodloužené rozvory menších a středně velkých modelů letí hlavně v Číně, kde si takovéto „vylepšení“ žádají u vícero automobilek. Trend se pomalu dostává i za hranice. V Americe si přejí Volvo S60L a automobilka jim vyhoví.
Volvo S60L má prodloužený rozvor o rovných 80 mm a tak nabízí výsledných 2856 mm což se pozitivně projeví v nárůstu prostoru pro nohy zadních pasažérů. Zatímco v Číně je k dispozici již několikátým rokem, do Ameriky se chystá až nyní.
Švédská automobilka počítá se zahájením prodeje počátkem příštího roku a to již z kraje během prvních měsíců. Prodloužená varianta se vyrábí v Čínském závodě Čcheng-tu a do USA bude dovážena přes oceán.
Generální ředitel společnosti Volvo Car Group, Hakan Samuelsson, se nechal slyšet, že příští generace prodloužené verze S60 bude tak dobrá, že by mohla ohrozit většího „bratra“ model S80. Zda to myslel jen jako porovnání budoucí S60 se současnou S80, nebo plán automobilky nahradit S80, to není zcela jasné.
Zdroj: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.