Prodloužené rozvory menších a středně velkých modelů letí hlavně v Číně, kde si takovéto „vylepšení“ žádají u vícero automobilek. Trend se pomalu dostává i za hranice. V Americe si přejí Volvo S60L a automobilka jim vyhoví.
Volvo S60L má prodloužený rozvor o rovných 80 mm a tak nabízí výsledných 2856 mm což se pozitivně projeví v nárůstu prostoru pro nohy zadních pasažérů. Zatímco v Číně je k dispozici již několikátým rokem, do Ameriky se chystá až nyní.
Švédská automobilka počítá se zahájením prodeje počátkem příštího roku a to již z kraje během prvních měsíců. Prodloužená varianta se vyrábí v Čínském závodě Čcheng-tu a do USA bude dovážena přes oceán.
Generální ředitel společnosti Volvo Car Group, Hakan Samuelsson, se nechal slyšet, že příští generace prodloužené verze S60 bude tak dobrá, že by mohla ohrozit většího „bratra“ model S80. Zda to myslel jen jako porovnání budoucí S60 se současnou S80, nebo plán automobilky nahradit S80, to není zcela jasné.
Zdroj: Volvo
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?