Sportovní ambice korejských automobilek v Evropě nejsou žádným tajemstvím. Hyundai má vývojové centrum jen pro sportovní modely a Kia, ta nechce zůstat pozadu.
Sama se nechala slyšet, že se brzy dočkáme dalších sportovní modelů s označením GT. To, že jsou nyní sportovně střižená SUV v kurzu, to je zjevné třeba i u Subaru s konceptem Forester STI tS. Není tak vyloučené, že by si Kia mohla pro své zákazníky připravit Sorento GT.
Jak by případně mohlo Sorento GT vypadat, nám přibližuje vizualizace od maďarského designéra X-Tomi. Ten spojil Cee´d GT a Sorento, výsledek můžete posoudit sami. Agresivní přední nárazník s diodovými světly, nastavené prahy, snížený podvozek, ohromná litá kola a všudy přítomné emblémy Sorentu bezesporu sluší.
K tomu, aby Sorento GT dávalo hlubší smysl, muselo by mít i patřičný výkon. Pod kapotu by mohl zavítat přeplňovaný dvoulitr a to s výkonem blížícím se 300 koní. Ve spojení s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol, by mohl oslovit nemalou část nových zákazníků, kteří by ke Kii přeběhli od konkurence. Zda se dočkáme skutečně ostré verze GT, nebo jen nějakého paketu, to je ještě ve hvězdách.
Zdroj: X-Tomi Design
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.