Nové Volvo XC90 se těší nejen velké pozornosti, z řad našich čtenářů, ale také z řad zákazníků. O švédskou novinku je tak velký zájem, že se XC90 First Edition vyprodaly za necelé dva dny.
Ve čtvrtek jsme psali o možnosti objednat si nové Volvo XC90 First Edition již nyní a tak si zajistit dodání velkého SUV hned z kraje výroby, tedy začátkem příštího roku. Celá edice čítala 1927 kusů, které se rozprodaly extrémně rychle.
Volvu se poslední dobou příliš nedaří a začíná technicky výrazně ztrácet na německou trojku (BMW, Audi, Mercedes). Její velmi úspěšný model XC90 byl na trhu předlouhou dobu a už se tak trochu pochybovalo o tom, jak na tom bude nová generace. Jakmile došlo k jejímu odhalení, strhla se obrovská vlna popularity, což jsme zaznamenali i my na AutoRoad.cz, kde se články s XC90 staly velmi populární.
First Edition čítající 1927 kusů téměř nejlépe vybavených s motorem D5 a výkonem 225 koní, byla trochu odvážným krokem. Však cenovka XC90 First Editon je 2,47 milionu korun. I přes tento fakt byla celá edice vyprodána během 47 hodin. To znamená, že se jedna XC90 prodala průměrně každou minutu a půl. Kolik černě lakovaných XC90 připadá na Český trh, to se zatím neví.
Zdroj: Volvo
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?