F-Type bezesporu patří ke špičce mezi sportovními vozy. Však jeho zvuk je jeden z nejlepších vůbec. I přesto má několik nedostatků. Ten „řidičsky“ nějvětší nedostatek, je absence manuální převodovky. Naštěstí se již chystá změna.
Kabriolet, nebo kupé, nejslabší V6 nebo nejsilnější V8, tak či onak, vždy jste měli v autě automat, který mnohým, skutečným řidičům, nejde příliš k chuti. Jistě, osmistupňová převodovka řadí neskutečně rychle, řídící jednotka se chová nadmíru inteligentně a nemůžeme ani zapomenout na fakt, že přiřazení se nepřerušuje tah motoru.
I když s manuální převodovkou nepřeřadíte tak rychle, i když nebudete mít stupňů 8 ale „jen“ 6, stále je pro mnoho řidičů manuální skříň příslibem té skutečné řidičské zábavy. Naštěstí se v Jaguaru umoudřili a manuální převodovku do F-Typu nadělí, no a možná jako předvánoční dárek.
V tuto chvíli Jaguar svou manuální skříň testuje na německém Nürburgringu. A proč, z toho máme takovou radost? Tak zaprvé, nové sportovní náčiní velmi často postrádá manuál, a za druhé, Britové se manuálu dlouho bránili. Možná je to příslibem lepších zítřků a automobilky se budou vracet k manuálům.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?