Často se proslýchají informace o hothatchi Mazdě 3 MPS, o menší Mazdě 2 MPS se tak často nemluví, a nebo minimálně. Přitom za pozornost jistě stojí.
Někteří se těšili na ostrou verzi Mazdy 6, která se vyráběla od roku 2005 do 2007. Mazda o ní možná i uvažovala, ale nakonec se rozhodla pro trochu jinou strategii. Nejostřejší model bude Mazda 3 MPS. Jeden ostrý hothatch však nestačí a tak se připravuje ještě jeden model.
Tím možná bude Mazda 2 MPS, která by mohla být dalším želízkem v ohni. Malých hatchbacků je hodně. Velmi zábavný Ford Fiesta ST nebo Peugeot 208 GTi popřípadě Renault Clio R.S. Mazda 2 MPS by to tak neměla jednoduché. Na druhou stranu, tato kategorie se stále rozrůstá a zájem zákazníků o malé zábavné hothatchy stoupá.
Novou generaci Mazdy 2 uvidíme na našem trhu co nevidět a tak spekulace o příchodu ostřejší verze začínají vyplouvat na povrch. Prozatím však není nic potvrzeno a stále se jedná jen a pouze o spekulace. Nicméně automobilka tyto spekulace nevyvrátila a přímé odpovědi se trochu vyhýbá, což značně nahrává všem, kteří v příchod malého ostrého hatchbacku doufají.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.