MINI oficiálně skončilo výrobu první generace modelu Clubman, a to i přesto, že jeho nástupce přijde až za rok.
Model Clubman přišel do prodeje v roce 2008 a nyní o šest let později výroba praktičtější MINI verze byla ukončena. Zpráva neuvádí, zda čeká stejný osud i sesterský Clubvan, ale s přihlédnutím, že je to v podstatě totožná varianta Clubmanu, MINI pravděpodobně skončilo i jeho výrobu.
Oznámení o skončení produkce přichází trochu jak nečekané překvapení s přihlédnutím k tomu, že nový Clubman jen tak nebude. Jeho příchod se totiž očekává až někdy v průběhu příštího roku. Jeho koncept byl sice vystavený již v březnu na autosalonu v Ženevě, vůz se ale musí doladit a nic nesmí být ponecháno náhodě. Zpráva také navíc říká, že oproti předpokladům, se nový Clubman neukáže ani letos v říjnu na autosalonu v Paříži.
Nový Clubman má být o 26 cm delší a 17 cm širší než odchozí modelu a slibuje nabídnout dostatek místa, aby se do něj pohodlně vešlo pět dospělých. Také zatím nepadlo ani slovo o tom, zda je v plánu i nový Clubvan, protože jeho prodeje se hlavně na trhu v USA moc nedařili.
Zdroj: telegraaf.nl
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.