MINI oficiálně skončilo výrobu první generace modelu Clubman, a to i přesto, že jeho nástupce přijde až za rok.
Model Clubman přišel do prodeje v roce 2008 a nyní o šest let později výroba praktičtější MINI verze byla ukončena. Zpráva neuvádí, zda čeká stejný osud i sesterský Clubvan, ale s přihlédnutím, že je to v podstatě totožná varianta Clubmanu, MINI pravděpodobně skončilo i jeho výrobu.
Oznámení o skončení produkce přichází trochu jak nečekané překvapení s přihlédnutím k tomu, že nový Clubman jen tak nebude. Jeho příchod se totiž očekává až někdy v průběhu příštího roku. Jeho koncept byl sice vystavený již v březnu na autosalonu v Ženevě, vůz se ale musí doladit a nic nesmí být ponecháno náhodě. Zpráva také navíc říká, že oproti předpokladům, se nový Clubman neukáže ani letos v říjnu na autosalonu v Paříži.
Nový Clubman má být o 26 cm delší a 17 cm širší než odchozí modelu a slibuje nabídnout dostatek místa, aby se do něj pohodlně vešlo pět dospělých. Také zatím nepadlo ani slovo o tom, zda je v plánu i nový Clubvan, protože jeho prodeje se hlavně na trhu v USA moc nedařili.
Zdroj: telegraaf.nl
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.