I přes to, že „ekomodely“ Hondy, patří v USA k těm nejčastěji oceňovaným, nedaří se je prodávat. A tak se Honda rozhodla, že elektrický Fit EV a Insight přestane vyrábět.
To co žene většinu automobilek k výrobě elektromobilů a dalším „zeleným“ autům, není zájem zákazníků, ale především normy, které tlačí výrobce k výrobě co „nejekologičtějších“ vozů. O tom, že jde o velmi nákladný rozmar, ví snad každý. Proto si „zelené“ modely hledají cestu k zákazníkům velmi obtížně.
Výjimkou nejsou ani modely Japonské Hondy, která se kvůli mizerným prodejům rozhodla ukončit prodej dvou svých, k přírodě šetrných, modelů. Koncem léta sjede poslední Insight z výrobní linky a pak se budou pouze doprodávat skladové zásoby.
Honda vidí budoucnost v plug-in hybridech. Velké naděje vkládají v plug-in hybridní Accord, který vyhrál v USA cenu za „Zelené auto roku“. Honda však není jedinou automobilkou, která věří plug-in hybridní technologii. Německý zástupce luxusních vozů, Audi plánuje postupně nabídnout ke každému modelu i pluq-in verzi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?