Boj o nejrychlejší zajetí kola na Nürburgringu se nevede jen mezi hothatchy s pohonem přední nápravy. „Králem ringu“ chtějí být i jiní. Například zástupci SUV.
Nejvýkonější Range Rover Sport je držitelem několika nej. Nejrychlejší přejezd pouště, nejrychlejší jízdu na vrchol kopce Pikes Peak a nyní i nejrychleji zajeté kolo v „zeleném pekle“ na Nürburgringu.
Rekordní čas je 8 minut a 14 sekund. Před měsícem ohlásili, že zdolají dosavadní rekord 8 minut a 15 sekund, který držel Macan Turbo. Ve výsledku jej pokořili o jednu sekundu a to nejostřejší verzí SVR.
Range Rover Sport SVR přijde na trh příští rok. Pod kapotou bude mít osmiválcový kompresorem přeplňovaný pětilitr, který bude poskytovat výkon 550 koní a maximum točivého momentu 680 N.m. Další specialitou této verze bude nový software převodovky, která bude technicky totožná jako ta v klasickém Range Roveru Sport, tedy osmistupňová a samozřejmě automatická. Díky odlišnému softwaru by měl zvládnout Range Rover Sport SVR zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,5 sekundy! Což znamená zlepšení o 0,8 sekundy proti „klasickému“ Range Roveru Sport.
Zdroj: Land Rover
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.