Boj o nejrychlejší zajetí kola na Nürburgringu se nevede jen mezi hothatchy s pohonem přední nápravy. „Králem ringu“ chtějí být i jiní. Například zástupci SUV.
Nejvýkonější Range Rover Sport je držitelem několika nej. Nejrychlejší přejezd pouště, nejrychlejší jízdu na vrchol kopce Pikes Peak a nyní i nejrychleji zajeté kolo v „zeleném pekle“ na Nürburgringu.
Rekordní čas je 8 minut a 14 sekund. Před měsícem ohlásili, že zdolají dosavadní rekord 8 minut a 15 sekund, který držel Macan Turbo. Ve výsledku jej pokořili o jednu sekundu a to nejostřejší verzí SVR.
Range Rover Sport SVR přijde na trh příští rok. Pod kapotou bude mít osmiválcový kompresorem přeplňovaný pětilitr, který bude poskytovat výkon 550 koní a maximum točivého momentu 680 N.m. Další specialitou této verze bude nový software převodovky, která bude technicky totožná jako ta v klasickém Range Roveru Sport, tedy osmistupňová a samozřejmě automatická. Díky odlišnému softwaru by měl zvládnout Range Rover Sport SVR zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,5 sekundy! Což znamená zlepšení o 0,8 sekundy proti „klasickému“ Range Roveru Sport.
Zdroj: Land Rover
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.