Boj o nejrychlejší zajetí kola na Nürburgringu se nevede jen mezi hothatchy s pohonem přední nápravy. „Králem ringu“ chtějí být i jiní. Například zástupci SUV.
Nejvýkonější Range Rover Sport je držitelem několika nej. Nejrychlejší přejezd pouště, nejrychlejší jízdu na vrchol kopce Pikes Peak a nyní i nejrychleji zajeté kolo v „zeleném pekle“ na Nürburgringu.
Rekordní čas je 8 minut a 14 sekund. Před měsícem ohlásili, že zdolají dosavadní rekord 8 minut a 15 sekund, který držel Macan Turbo. Ve výsledku jej pokořili o jednu sekundu a to nejostřejší verzí SVR.
Range Rover Sport SVR přijde na trh příští rok. Pod kapotou bude mít osmiválcový kompresorem přeplňovaný pětilitr, který bude poskytovat výkon 550 koní a maximum točivého momentu 680 N.m. Další specialitou této verze bude nový software převodovky, která bude technicky totožná jako ta v klasickém Range Roveru Sport, tedy osmistupňová a samozřejmě automatická. Díky odlišnému softwaru by měl zvládnout Range Rover Sport SVR zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,5 sekundy! Což znamená zlepšení o 0,8 sekundy proti „klasickému“ Range Roveru Sport.
Zdroj: Land Rover
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?