Supersportovní hybridní Ferrari LaFerrari ve své nejbrutálnější verzi XX, která se již připravuje, při jízdě na okruhu v Monze se neukázalo v tom nejlepší světle.
Italská automobilka Ferrari nemá o pozornost nouzi. Od dvou dopravních nehod supersportovního LaFerrari, přes první LaFerrari v Čechách až po nedávné překročení 15 miliónů fanoušků na Facebooku. Až na ty nehody, jde vždy o chtěnou reklamu. Nyní při testech nejostřejší verze LaFerrari, se stala menší nehoda.
Na přiloženém videu to zprvu vypadá dobře. Neskutečný zvuk, rychle projížděné vlásenky a extrémní brždění před zatáčkami ukazují, že LaFerrari XX bude jistě stát zato. Celkový dojem zkazí záběr projetí zatáčky, který je až ke konci videa.
Na konci zatáčky se trochu vyvrátí zadní pravé kolo a následně se dostane LaFerrari XX do přetáčivého smyku. Chvíli to vypadalo, že by se kolo mohlo úplně vyvrátit, nakonec se nic takového nestane a řidič dál pokračuje ve své jízdě.
Jistě se ptáte jak se něco takového mohlo stát. Jsou tu dvě možná vysvětlení. Buďto nevydrželo zavěšení zadního kola, nebo nebyla dostatečně dotažená středová matice kola. První můžeme vyloučit už jen proto, že kdyby se opravdu poškodilo zavěšení kola, tak se s nějvětší pravděpodobností celé vyvrátí, nebo minimálně zůstane v pozici „částečně vyvrácené“. Vzhledem k tomu, že po srovnání vozu po smyku, se kolo vrátilo zpět do původní polohy, lze tedy s určitou jistotou říci, že se jedná o nedotaženou matici.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.