Supersportovní hybridní Ferrari LaFerrari ve své nejbrutálnější verzi XX, která se již připravuje, při jízdě na okruhu v Monze se neukázalo v tom nejlepší světle.
Italská automobilka Ferrari nemá o pozornost nouzi. Od dvou dopravních nehod supersportovního LaFerrari, přes první LaFerrari v Čechách až po nedávné překročení 15 miliónů fanoušků na Facebooku. Až na ty nehody, jde vždy o chtěnou reklamu. Nyní při testech nejostřejší verze LaFerrari, se stala menší nehoda.
Na přiloženém videu to zprvu vypadá dobře. Neskutečný zvuk, rychle projížděné vlásenky a extrémní brždění před zatáčkami ukazují, že LaFerrari XX bude jistě stát zato. Celkový dojem zkazí záběr projetí zatáčky, který je až ke konci videa.
Na konci zatáčky se trochu vyvrátí zadní pravé kolo a následně se dostane LaFerrari XX do přetáčivého smyku. Chvíli to vypadalo, že by se kolo mohlo úplně vyvrátit, nakonec se nic takového nestane a řidič dál pokračuje ve své jízdě.
Jistě se ptáte jak se něco takového mohlo stát. Jsou tu dvě možná vysvětlení. Buďto nevydrželo zavěšení zadního kola, nebo nebyla dostatečně dotažená středová matice kola. První můžeme vyloučit už jen proto, že kdyby se opravdu poškodilo zavěšení kola, tak se s nějvětší pravděpodobností celé vyvrátí, nebo minimálně zůstane v pozici „částečně vyvrácené“. Vzhledem k tomu, že po srovnání vozu po smyku, se kolo vrátilo zpět do původní polohy, lze tedy s určitou jistotou říci, že se jedná o nedotaženou matici.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.