Standardní Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID dokázal něco nemožného. Na jednu nádrž totiž ujel trasu z Afriky do Velké Británie.
Za jeho volantem seděl britský novinář Andrew Frankel a během cestovního dobrodružství se mu podařilo dojet se spotřebou 3,1 litru na 100 km. Cesta začala v severní Africe a končila na severu Velké Británie. Frankel jel navíc nonstop a celá jízda trvala přesně 27 hodin. Celková trasa navíc měřila 1968 kilometrů, přičemž cíl byl v Goodwoodu.
V průběhu cesty se novinář setkal s hustým déšťem, intenzivním horkem, hodinovými dopravními zácpami a dramatickými změnami výšky a klimatu. Vůz byl dovybaven zvětšenou 80-litrovou palivovou nádrží, která v ceníku Mercedesu stojí 125 Eur. Pod kapotou ovšem pracoval sériový dieselový motor s výkonem 204 koní a 500 Nm, jemu vypomáhal i elektromotor s výkonem 27 koní.
Konkrétní Mercedes E 300 BlueTEC HYBRID je k vidění celý víkend na festivalu rychlosti v Goodwoodu a jeho nájezd si zaslouží velký obdiv. V případě, že by si ho někdo chtěl pořídit, jeho cena činí v základu 49.800 Eur.
Zdroj: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.