Renault Captur je společně s Peugeotem 2008 dost populárním crossoverem a jejich výroba jede na plné obrátky.
Poptávka po Renaultu Captur je ovšem tak velká, že španělská továrna ve Valladolidu musí zavést třísměnný provoz. Renault Captur se vyrábí od dubna 2013 ve španělském Valladolidu a jedno navýšení produkce proběhlo letos na jaře. Jak se zdá, i to nestačí a tak stejně jako u nového Peugeotu 308, je potřeba zcela nově zavést i třetí směnu.
Od letošního března denně vzniká 900 vozů, poptávka je ale i tak mnohem vyšší, což se samozřejmě Renaultu líbí. Investice do platů zaměstnanců na třetí směnu je pro něj tak hodně výhodná. K zavedení třísměnného provozu dojde ale až od října, předtím musí být všichni zaměstnanci pečlivě vyškoleni. Dokonce se uvažuje o tom, že pokud se Captur i tak nebude stačit vyrábět, zavedena bude další směna, v tom případě by se kapacita továrny zaplnila na maximum a Renault by si mohl mnout ruce radostí.
Komu by snad bylo divné, kam denně putuje 900 kusů Capturu, ten by měl vědět, že vozidla neputují jen do Francie a ostatních států v EU, nýbrž i do Alžírska a nebo Japonska. V plánu je nasazení i na trh v Austrálii a na Novém Zélandu.
Zdroj: Renault
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?