Mercedes-Benz AMG je poněkud zvláštní oddělení. Staví ty silné vozy s burácejícími motory. Ty nejhrozivější jsou s označením Black Series. Jejich poslední tvorba je založena na SLS AMG, a to je odporně brutální!
SLS AMG Black Series zůstává u atmosférický motor V8, který známe z „obyčejného“ CLS AMG. Dokonce je nižší maximum točivého momentu, které kleslo ze 650 na 635 Nm. To ale jen proto, aby mohl povyskočit výkon na 631 koní. Motor prošel modifikací. Nově bylo předěláno sání, vylepšilo se chlazení a obměnou prošla i vačková hřídel.
Tato černá „raketa“ byla podrobena dietě. Celkem se snížila váha o citelných 70 kilogramů. Docílili toho například vyjmutím multimediálního systému Comand, výměna akumulátoru, nahrazení sedaček ultralehkými skořepinovými a další „odtučňovací kůry“. Výsledná hmotnost je 1 550 kg.
Maximální rychlost je 315 km/h. Čas potřebný k zdolání rychlosti 100km/h se zkrátil o dvě vteřiny oproti standartnímu SLS. Black Series teď dokáže z 0 na 100 km/h vystřelit za 3,6 s.
Zdroj: gtspirit.com Foto: Nico Decomis
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.