Kabrioletu s pevnou skládací střechou se příliš nedaří. Volkswagen tak uvažuje o ukončení výroby tohoto modelu, bohužel s nástupcem se nepočítá.
Informace o tom, že by Volkswagen Eos mohl skončit, se objevili již v roce 2012 a situace s odbytem tohoto modelu se doposud nikterak nezlepšila. Přes mnohé své klady, Eos nedokázal přivábit dostatečný počet zákazníků na to, aby se u Volkswagenu mohlo uvažovat o nástupci. Každý vývoj něco stojí a podle šéfa VW Group právě segment kabrioletů, není v této době pro VW zajímavý a hlavně výdělečný. Však za minulý rok se prodalo jen něco přes osm tisíc Eosů, což je přibližně tolik, kolik se za týden prodá Golfů.
Příčina nízkého prodeje není v tom, že by byl Eos špatné auto. I když vychází z platformy Golfu páté generace a sdílí mnoho stejných komponentů, tak se jedná o velmi vydařený automobil. Přesto, že se mnoho dílů odvozuje ze starší verze Golfu, tak je cena enormně vysoká. V Čechách Eos Volkswagen již neprodává, ale u našich sousedů v Německu je k mání v přepočtu za 810 000 Kč v základní výbavě a s motorem 1,4 TSI. V nejvyšší specifikaci se cena přehoupne vysoko přes 1,1 milion korun.
Za vysokou cenu může především komplikovaná, těžká a velice drahá pevná skládací střecha a také různé bezpečnostní prvky, které musí každý kabriolet mít. Máme namysli například: vystřelovací hlavové opěrky, zesílený rám čelního okna a A odolné sloupky.
Zdroj: inautonews.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.