Kabrioletu s pevnou skládací střechou se příliš nedaří. Volkswagen tak uvažuje o ukončení výroby tohoto modelu, bohužel s nástupcem se nepočítá.
Informace o tom, že by Volkswagen Eos mohl skončit, se objevili již v roce 2012 a situace s odbytem tohoto modelu se doposud nikterak nezlepšila. Přes mnohé své klady, Eos nedokázal přivábit dostatečný počet zákazníků na to, aby se u Volkswagenu mohlo uvažovat o nástupci. Každý vývoj něco stojí a podle šéfa VW Group právě segment kabrioletů, není v této době pro VW zajímavý a hlavně výdělečný. Však za minulý rok se prodalo jen něco přes osm tisíc Eosů, což je přibližně tolik, kolik se za týden prodá Golfů.
Příčina nízkého prodeje není v tom, že by byl Eos špatné auto. I když vychází z platformy Golfu páté generace a sdílí mnoho stejných komponentů, tak se jedná o velmi vydařený automobil. Přesto, že se mnoho dílů odvozuje ze starší verze Golfu, tak je cena enormně vysoká. V Čechách Eos Volkswagen již neprodává, ale u našich sousedů v Německu je k mání v přepočtu za 810 000 Kč v základní výbavě a s motorem 1,4 TSI. V nejvyšší specifikaci se cena přehoupne vysoko přes 1,1 milion korun.
Za vysokou cenu může především komplikovaná, těžká a velice drahá pevná skládací střecha a také různé bezpečnostní prvky, které musí každý kabriolet mít. Máme namysli například: vystřelovací hlavové opěrky, zesílený rám čelního okna a A odolné sloupky.
Zdroj: inautonews.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.