Nová „rodina“ prémiových menších automobilů s karoseriemi hatchback a sedan, kterou bude Volvo vyvíjet společně s Geely, což je Čínský výrobce aut a současně majitel Volva, by měla nahradit Volvo V40 do roku 2017.
Projekt by měl přinést několik stejně velkých automobilů, které budou dobývat trhy Evropy pod značkou Volvo a se starší a levnější technikou pod značkou Geely v Číně. Vývoj bude v rámci spolupráce Volva a Geely. Výsledkem jejich práce se stane nová modulární platforma. Ta by měla být připravena pro pět odlišných rozměrů a s velkým počtem měnitelných dílů. To je z jednoduchého důvodu. V Číně budou díly nižší kvality, naopak Volvo, by na kvalitě nemělo výrazně šetřit.
Pro tento projekt zřídily, Volvo a Geely, novou část ve svých vývojových střediscích, kterou nazvaly China Euro Vehicle Technology (CEVT). Jedna z částí CEVT bude sídlit v novém vývojovém centru, které bylo loni otevřeno v Götteborgu.
Na novou „rodinu“ automobilů s interním označením CMA si musíme počkat do roku 2017. Lze očekávat, že v tomto roce uvedou automobilky Volvo a Geely několik modelů na této společné platformě, za sebou.
Zdroj: autocar.co.uk
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?