Nová „rodina“ prémiových menších automobilů s karoseriemi hatchback a sedan, kterou bude Volvo vyvíjet společně s Geely, což je Čínský výrobce aut a současně majitel Volva, by měla nahradit Volvo V40 do roku 2017.
Projekt by měl přinést několik stejně velkých automobilů, které budou dobývat trhy Evropy pod značkou Volvo a se starší a levnější technikou pod značkou Geely v Číně. Vývoj bude v rámci spolupráce Volva a Geely. Výsledkem jejich práce se stane nová modulární platforma. Ta by měla být připravena pro pět odlišných rozměrů a s velkým počtem měnitelných dílů. To je z jednoduchého důvodu. V Číně budou díly nižší kvality, naopak Volvo, by na kvalitě nemělo výrazně šetřit.
Pro tento projekt zřídily, Volvo a Geely, novou část ve svých vývojových střediscích, kterou nazvaly China Euro Vehicle Technology (CEVT). Jedna z částí CEVT bude sídlit v novém vývojovém centru, které bylo loni otevřeno v Götteborgu.
Na novou „rodinu“ automobilů s interním označením CMA si musíme počkat do roku 2017. Lze očekávat, že v tomto roce uvedou automobilky Volvo a Geely několik modelů na této společné platformě, za sebou.
Zdroj: autocar.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.