Nedávno představený Seat Leon Cupra 280 se nyní podíval na okruh Nürburgring a hned zde zajel traťový rekord s časem 7 minut a 58,4 sekundy.
Dosažený výsledný čas 7 minut a 58,4 sekundy je rekordem v kategorii seriově vyráběných vozidel s náhonem na přední nápravu a Leon Cupra 280 tímto časem překonal ultimativní Renault Megane RS Trophy, jehož čas činí 8 minut a 7,97 sekundy.
Za volantem Seatu byl zkušený závodník šampionátu cestovních vozidel Jordi Gene, který se na okruhu pohyboval průměrnou rychlostí 154,9 km/h, na rovince dosáhl dokonce rychlosti 242 km/h. Produkční vůz byl vybaven sportovními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.
Pro připomenutí, Leon Cupra 280 je prozatímním nejvýkonnějším silničním modelem v nabídce značky, tomu pomáhá - 2,0-litrový čtyřválec TSI s výkonem 280 koní a 350 Nm točivého momentu. Motor spolupracuje s automatickou převodovkou DSG a zrychlení z 0 - 100 km/h se uskuteční za 5,7 sekundy. Maximální rychlost je omezovačem limitována na hranici 250 km/h.
zdroj: SeatNejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?