Nedávno představený Seat Leon Cupra 280 se nyní podíval na okruh Nürburgring a hned zde zajel traťový rekord s časem 7 minut a 58,4 sekundy.
Dosažený výsledný čas 7 minut a 58,4 sekundy je rekordem v kategorii seriově vyráběných vozidel s náhonem na přední nápravu a Leon Cupra 280 tímto časem překonal ultimativní Renault Megane RS Trophy, jehož čas činí 8 minut a 7,97 sekundy.
Za volantem Seatu byl zkušený závodník šampionátu cestovních vozidel Jordi Gene, který se na okruhu pohyboval průměrnou rychlostí 154,9 km/h, na rovince dosáhl dokonce rychlosti 242 km/h. Produkční vůz byl vybaven sportovními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.
Pro připomenutí, Leon Cupra 280 je prozatímním nejvýkonnějším silničním modelem v nabídce značky, tomu pomáhá - 2,0-litrový čtyřválec TSI s výkonem 280 koní a 350 Nm točivého momentu. Motor spolupracuje s automatickou převodovkou DSG a zrychlení z 0 - 100 km/h se uskuteční za 5,7 sekundy. Maximální rychlost je omezovačem limitována na hranici 250 km/h.
zdroj: Seat
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?