Toyota vyráběla na konci 90. let kupé model Paseo, který ne úplně každý zná. Po několika letech však byla v roce 1999 zastavena jeho výroba a až nyní tu máme nový tender, jak by mohl vypadat její nástupce.
Na starosti ho má designér X-Tomi a na povedené vizualizaci je patrné, že koncept si bere velký základ z malého rodinného hatchbacku Auris. Dvoudveřový čtyř sedačkový vůz by v případě opravdové výroby mohl směle konkurovat například německému Opelu Astra GTC a nebo francouzskému Renaultu Megane Coupe .
Někteří fanoušci by zcela jistě uvítali nástupce populárního kupé od Toyoty, vždyť v současné době se japonská značka spíše zaměřuje na rodinná vozidla a sportovní kupé verze jdou mírně stranou. Uvidíme tak za čas, zda si pro nás Toyota něco takového v budoucnu připraví.
Zdroj: X-Tomi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.