Společnost Abarth, jenž s libostí upravuje italské vozy značky Fiat, se chystá do budoucna rozšířit nabídku svých modelů. Novinky ale budou vycházet jen a pouze z řady Fiat 500 a jeho sourozeneckých verzí.
Z nabídky tak úplně vyřadí model Punto, které bylo po několik let firmou Abarth upravováno. Šéf Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku, Marco Magnanini, totiž v rozhovoru pro italský magazín Quattroruote vydal prohlášení, ve kterém se právě tento fakt uvádí.
Budoucí novinky od Abarth budou vycházet z modelů 500 v názvu. Do budoucna by měli přijet pětimístné MPV Abarth 500L, Abarth 500L Trekking či chystaný crossover 500X. Všechny tři uvažované modely od Abarthu navíc v současné době nemají na trhu žádné konkurenty.
Dále Abarth chystá program individualizace s označením Tailor Made, který se jmenuje naprosto stejně, jako specializované oddělení italské automobilky Ferrari. Italští inženýři jsou totiž přesvědčeni, že toto rozšíření služeb bude u společnosti Abarth stejně úspěšné, jako tomu je i u Ferrari.
Na konec se sluší říci, že dle informací vedení Abarthu by některé výše zmíněné novinky od Abarthu měly přijet už v roce 2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.