Japonská automobilka Toyota oznámila, že rok 2014 bude tím vůbec posledním pro její model FJ Cruiser. Toto SUV se rozloučí limitovanou edicí pojmenovanou Trail Teams Ultimate.
Japonská automobilka Toyota oznámila, že rok 2014 bude tím vůbec posledním pro její model FJ Cruiser. Toto SUV se rozloučí limitovanou edicí pojmenovanou Trail Teams Ultimate.
Tato edice by měla být podle slov automobilky tou nejtvrdší a nejschopnější verzí modelu FJ Cruiser. Důkazem tohoto tvrzení je přítomnost podvozku, který je upravený společností Toyota Racing Development (TRD). FJ Cruiser Trail Teams Ultimate také dostane tlumiče Bilstein, které zlepšují přední nájezdový úhel a zároveň pomáhají se stabilitou vozu ve vyšších rychlostech.
Vůz dále dostane hliníkový kryt podvozku o tlouštce 63 milimetrů, střešní nosič a 16palcová kola obutá do pneumatik BF Goodrich A/T KO. Samozřejmostí je pohon všech 4 kol. O pohon SUV se postará benzinový šestiválcový motor s objemem 4.0 litru, který poskytuje 263 koní a 367 Nm točivého momentu.
FJ Cruiser je novodobým SUV vozem, který však svým retro designem odkazuje na starodávnou Toyotu Land Cruiser FJ40, která se představila na začátku 60.let minulého století.
Toyota chce vyrobit pouze 2500 exemplářů této edice, přičemž u amerických dealerů se FJ Cruiser Trail Teams Ultimate objeví v únoru 2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.