Nový crossover Peugeot 2008, který byl na evropský trh uveden 25. dubna, se setkal s velkým obchodním úspěchem. Na konci září již registruje více než 54 000 prodejů v Evropě (30 zemí), z toho 25 000 ve Francii. Ke stejnému datu bylo přijato dalších 25 000 objednávek, což představuje 2,5 měsíců výroby. 71 % prodaných vozů představují nejvyšší úrovně výbavy Allure a Féline (3. a 4. úroveň).
Díky tomuto zájmu zákazníků se Peugeot 2008 dostal ve čtyřech evropských zemích mezi první tři nejúspěšnější modely:2. místo v Dánsku,3. místo ve Francii, Portugalsku a Nizozemsku.
Tuto pozitivní obchodní dynamiku posílil nový motor 1.2 e-VTi 82 ETG5 a také výsledek v testech Euro NCAP, kde vůz získal 5 hvězdiček.
Testy, které prováděla nezávislá instituce Euro NCAP, potvrdily vysokou úroveň bezpečnosti vozu Peugeot 2008. Dokonalou ilustrací je sériová výbava:
- Regulátor a omezovač rychlosti, systém kontroly stability ESP + ASR, elektronický rozdělovač brzdných sil REF a podporu brždění v kritických situacích EVA;- šest airbagů (dva čelní, dva boční, dva hlavové);- tři bezpečností úchyty Isofix.
Peugeot 2008 rovněž využívá dominantní postavení značky z hlediska terciární bezpečnosti – služby Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance. V případě nehody je vůz lokalizován a na místo jsou vyslány složky záchranného systému.1
Pro získání nových zákazníků nabízí Peugeot 2008 novou verzi motoru 1.2 e-VTi 82 ETG5. Emise CO2 se díky tomu snížily na pouhých 99 g/km. Tříválcový benzínový motor je opatřen systémem Stop&Start, který až o 15 % snižuje spotřebu v městském provozu. Je spojen s pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Její funkce postupného zabírání je praktická především při manévrování a umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?