Nový crossover Peugeot 2008, který byl na evropský trh uveden 25. dubna, se setkal s velkým obchodním úspěchem. Na konci září již registruje více než 54 000 prodejů v Evropě (30 zemí), z toho 25 000 ve Francii. Ke stejnému datu bylo přijato dalších 25 000 objednávek, což představuje 2,5 měsíců výroby. 71 % prodaných vozů představují nejvyšší úrovně výbavy Allure a Féline (3. a 4. úroveň).
Díky tomuto zájmu zákazníků se Peugeot 2008 dostal ve čtyřech evropských zemích mezi první tři nejúspěšnější modely:2. místo v Dánsku,3. místo ve Francii, Portugalsku a Nizozemsku.
Tuto pozitivní obchodní dynamiku posílil nový motor 1.2 e-VTi 82 ETG5 a také výsledek v testech Euro NCAP, kde vůz získal 5 hvězdiček.
Testy, které prováděla nezávislá instituce Euro NCAP, potvrdily vysokou úroveň bezpečnosti vozu Peugeot 2008. Dokonalou ilustrací je sériová výbava:
- Regulátor a omezovač rychlosti, systém kontroly stability ESP + ASR, elektronický rozdělovač brzdných sil REF a podporu brždění v kritických situacích EVA;- šest airbagů (dva čelní, dva boční, dva hlavové);- tři bezpečností úchyty Isofix.
Peugeot 2008 rovněž využívá dominantní postavení značky z hlediska terciární bezpečnosti – služby Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance. V případě nehody je vůz lokalizován a na místo jsou vyslány složky záchranného systému.1
Pro získání nových zákazníků nabízí Peugeot 2008 novou verzi motoru 1.2 e-VTi 82 ETG5. Emise CO2 se díky tomu snížily na pouhých 99 g/km. Tříválcový benzínový motor je opatřen systémem Stop&Start, který až o 15 % snižuje spotřebu v městském provozu. Je spojen s pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Její funkce postupného zabírání je praktická především při manévrování a umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?