Nový crossover Peugeot 2008, který byl na evropský trh uveden 25. dubna, se setkal s velkým obchodním úspěchem. Na konci září již registruje více než 54 000 prodejů v Evropě (30 zemí), z toho 25 000 ve Francii. Ke stejnému datu bylo přijato dalších 25 000 objednávek, což představuje 2,5 měsíců výroby. 71 % prodaných vozů představují nejvyšší úrovně výbavy Allure a Féline (3. a 4. úroveň).
Díky tomuto zájmu zákazníků se Peugeot 2008 dostal ve čtyřech evropských zemích mezi první tři nejúspěšnější modely:2. místo v Dánsku,3. místo ve Francii, Portugalsku a Nizozemsku.
Tuto pozitivní obchodní dynamiku posílil nový motor 1.2 e-VTi 82 ETG5 a také výsledek v testech Euro NCAP, kde vůz získal 5 hvězdiček.
Testy, které prováděla nezávislá instituce Euro NCAP, potvrdily vysokou úroveň bezpečnosti vozu Peugeot 2008. Dokonalou ilustrací je sériová výbava:
- Regulátor a omezovač rychlosti, systém kontroly stability ESP + ASR, elektronický rozdělovač brzdných sil REF a podporu brždění v kritických situacích EVA;- šest airbagů (dva čelní, dva boční, dva hlavové);- tři bezpečností úchyty Isofix.
Peugeot 2008 rovněž využívá dominantní postavení značky z hlediska terciární bezpečnosti – služby Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance. V případě nehody je vůz lokalizován a na místo jsou vyslány složky záchranného systému.1
Pro získání nových zákazníků nabízí Peugeot 2008 novou verzi motoru 1.2 e-VTi 82 ETG5. Emise CO2 se díky tomu snížily na pouhých 99 g/km. Tříválcový benzínový motor je opatřen systémem Stop&Start, který až o 15 % snižuje spotřebu v městském provozu. Je spojen s pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Její funkce postupného zabírání je praktická především při manévrování a umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?