Púť malého športového roadstera Renault Wind sa po necelých štyroch rokoch blíži ku koncu.
Pri jeho predstavení v roku 2010 doň vkladala automobilka nemalé nádeje, no pokiaľ ide o predajné výsledky, Wind očakávania nenaplnil. Zrejme preto vedenie Renaultu rozhodlo, že jeho kariéru ukončí.
Roadster koncepčne vychádzal z mestského Twinga, s ktorým zdieľal podvozkové komponenty a motorizácie 1,2 TCe (74 kW/100 k) a 1,6 16V (96 kW/130 k). S Windom vedel slušne zacvičiť hlavne silnejší atmosférický štvorvalec, ktorý pracoval aj pod kapotou Twinga RS.
Nelichotivé predajné čísla si automobilka začala uvedomovať už v roku 2011, kedy model stiahla z ponuky na britskom trhu. Postupne sa začal vytrácať z viacerých trhov, až sa automobilka rozhodla, že jeho výrobu v súčasnej podobe ukončí úplne.
O jeho nástupcovi sa zatiaľ nahlas nerozpráva, ale ktovie, nová generácia Renaultu Twingo príde už čoskoro. Tá bude postavená na spoločnej podvozkovej platforme so Smartom Fortwo s pohonom zadnej nápravy. Čo by ste povedali na malý štýlový kabriolet so zadným náhonom?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.