Púť malého športového roadstera Renault Wind sa po necelých štyroch rokoch blíži ku koncu.
Pri jeho predstavení v roku 2010 doň vkladala automobilka nemalé nádeje, no pokiaľ ide o predajné výsledky, Wind očakávania nenaplnil. Zrejme preto vedenie Renaultu rozhodlo, že jeho kariéru ukončí.
Roadster koncepčne vychádzal z mestského Twinga, s ktorým zdieľal podvozkové komponenty a motorizácie 1,2 TCe (74 kW/100 k) a 1,6 16V (96 kW/130 k). S Windom vedel slušne zacvičiť hlavne silnejší atmosférický štvorvalec, ktorý pracoval aj pod kapotou Twinga RS.
Nelichotivé predajné čísla si automobilka začala uvedomovať už v roku 2011, kedy model stiahla z ponuky na britskom trhu. Postupne sa začal vytrácať z viacerých trhov, až sa automobilka rozhodla, že jeho výrobu v súčasnej podobe ukončí úplne.
O jeho nástupcovi sa zatiaľ nahlas nerozpráva, ale ktovie, nová generácia Renaultu Twingo príde už čoskoro. Tá bude postavená na spoločnej podvozkovej platforme so Smartom Fortwo s pohonom zadnej nápravy. Čo by ste povedali na malý štýlový kabriolet so zadným náhonom?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.