Púť malého športového roadstera Renault Wind sa po necelých štyroch rokoch blíži ku koncu.
Pri jeho predstavení v roku 2010 doň vkladala automobilka nemalé nádeje, no pokiaľ ide o predajné výsledky, Wind očakávania nenaplnil. Zrejme preto vedenie Renaultu rozhodlo, že jeho kariéru ukončí.
Roadster koncepčne vychádzal z mestského Twinga, s ktorým zdieľal podvozkové komponenty a motorizácie 1,2 TCe (74 kW/100 k) a 1,6 16V (96 kW/130 k). S Windom vedel slušne zacvičiť hlavne silnejší atmosférický štvorvalec, ktorý pracoval aj pod kapotou Twinga RS.
Nelichotivé predajné čísla si automobilka začala uvedomovať už v roku 2011, kedy model stiahla z ponuky na britskom trhu. Postupne sa začal vytrácať z viacerých trhov, až sa automobilka rozhodla, že jeho výrobu v súčasnej podobe ukončí úplne.
O jeho nástupcovi sa zatiaľ nahlas nerozpráva, ale ktovie, nová generácia Renaultu Twingo príde už čoskoro. Tá bude postavená na spoločnej podvozkovej platforme so Smartom Fortwo s pohonom zadnej nápravy. Čo by ste povedali na malý štýlový kabriolet so zadným náhonom?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?