Mercedes Benz léta zatvrzele odmítal nabídnout jednu z dnes již docela běžných vychytávek - head-up displeje. Nyní se konečně situace mění.
Head-up displeje nejsou ničím novým. Poprvé se v autech objevily za oceánem někdy před 20 lety a od té doby jejich výhod využívá stále více řidičů. Například v letectví je jejich využití naprosto běžné.
Do Evropy tento typ displejů ve velkém vyrábějí BMW i Audi. Jednodušší variantu, kdy nejsou informace promítány přímo na čelní sklo, ale na průhledné sklíčko před samotným sklem, využívá například Peugeot. Mercedes ale odmítal tuto technologii zavést. Podle jeho techniků řidiče příliš rozptyluje.
Jednoznačnou výhodou head-up displejů přitom je to, že při pohledu na důležité informace není třeba přeostřovat na blízkou vzdálenost k "budíkům". Na druhou stranu pak promítání informací na sklo může způsobit nadměrné sledování takových údajů a nižší pozornost, jak tvrdí Mercedes.
Technici značky nicméně nakonec museli rezignovat. Zájem zákazníků je příliš velký a ani taková značka, jakou je Mercedes, ho nemůže ignorovat. Head-up displeje se proto již brzy objeví jako příplatková varianta ve třídách C a S, postupně se pak dostanou i do zbytku modelového portfolia.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?