Head-up displeje nejsou ničím novým. Poprvé se v autech objevily za oceánem někdy před 20 lety a od té doby jejich výhod využívá stále více řidičů. Například v letectví je jejich využití naprosto běžné.
Do Evropy tento typ displejů ve velkém vyrábějí BMW i Audi. Jednodušší variantu, kdy nejsou informace promítány přímo na čelní sklo, ale na průhledné sklíčko před samotným sklem, využívá například Peugeot. Mercedes ale odmítal tuto technologii zavést. Podle jeho techniků řidiče příliš rozptyluje.
Jednoznačnou výhodou head-up displejů přitom je to, že při pohledu na důležité informace není třeba přeostřovat na blízkou vzdálenost k "budíkům". Na druhou stranu pak promítání informací na sklo může způsobit nadměrné sledování takových údajů a nižší pozornost, jak tvrdí Mercedes.
Technici značky nicméně nakonec museli rezignovat. Zájem zákazníků je příliš velký a ani taková značka, jakou je Mercedes, ho nemůže ignorovat. Head-up displeje se proto již brzy objeví jako příplatková varianta ve třídách C a S, postupně se pak dostanou i do zbytku modelového portfolia.