Mercedes Benz léta zatvrzele odmítal nabídnout jednu z dnes již docela běžných vychytávek - head-up displeje. Nyní se konečně situace mění.
Head-up displeje nejsou ničím novým. Poprvé se v autech objevily za oceánem někdy před 20 lety a od té doby jejich výhod využívá stále více řidičů. Například v letectví je jejich využití naprosto běžné.
Do Evropy tento typ displejů ve velkém vyrábějí BMW i Audi. Jednodušší variantu, kdy nejsou informace promítány přímo na čelní sklo, ale na průhledné sklíčko před samotným sklem, využívá například Peugeot. Mercedes ale odmítal tuto technologii zavést. Podle jeho techniků řidiče příliš rozptyluje.
Jednoznačnou výhodou head-up displejů přitom je to, že při pohledu na důležité informace není třeba přeostřovat na blízkou vzdálenost k "budíkům". Na druhou stranu pak promítání informací na sklo může způsobit nadměrné sledování takových údajů a nižší pozornost, jak tvrdí Mercedes.
Technici značky nicméně nakonec museli rezignovat. Zájem zákazníků je příliš velký a ani taková značka, jakou je Mercedes, ho nemůže ignorovat. Head-up displeje se proto již brzy objeví jako příplatková varianta ve třídách C a S, postupně se pak dostanou i do zbytku modelového portfolia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.