100% dánský design, 100% výkon, 100% zvuk vysoce výkonného přeplňovaného agregátu
V pořadí první ryze dánský projekt supersportovního vozu značky Zenvo Automative, Zenvo ST1, je ve všech směrech unikátem.
Hovořit můžeme o exkluzivním dánském designu, který byl u modelu aplikován. Nejinak tomu je s použitými materiály uvnitř i vně vozu. Každý z počtu patnácti šťastlivců, kteří za vůz zaplatí cca 30 milionů korun a ten jim za to pak bude říkat pane, získá jistě patřičnou míru jedinečnosti a uznávaného renomé.
Hřích by bylo zapomenout na pohonný dvakrát přeplňovaný sedmilitrový osmiválec. Vysoce výkonný motor, naprostý unikát, zvládne na zadní kola přenést skrze šestistupňový manuál více než 1 100 k, ve verzi 50S pak neuvěřitelných 1 250 koňských sil a 1 500 N.m točivého momentu.
Nechte se unášet drsným, dravým zvukem precizně pracujících válců…
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?