100% dánský design, 100% výkon, 100% zvuk vysoce výkonného přeplňovaného agregátu
V pořadí první ryze dánský projekt supersportovního vozu značky Zenvo Automative, Zenvo ST1, je ve všech směrech unikátem.
Hovořit můžeme o exkluzivním dánském designu, který byl u modelu aplikován. Nejinak tomu je s použitými materiály uvnitř i vně vozu. Každý z počtu patnácti šťastlivců, kteří za vůz zaplatí cca 30 milionů korun a ten jim za to pak bude říkat pane, získá jistě patřičnou míru jedinečnosti a uznávaného renomé.
Hřích by bylo zapomenout na pohonný dvakrát přeplňovaný sedmilitrový osmiválec. Vysoce výkonný motor, naprostý unikát, zvládne na zadní kola přenést skrze šestistupňový manuál více než 1 100 k, ve verzi 50S pak neuvěřitelných 1 250 koňských sil a 1 500 N.m točivého momentu.
Nechte se unášet drsným, dravým zvukem precizně pracujících válců…
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.