24 Le Mans 2013 za námi. 83. ročník ve znamení elektrovozů s rychlostmi přesahujícími 300 km/hod
Shlédli jste 82. ročník slavného závodu Le Mans 2013? Pokud ne, nezoufejte. Vítězství bralo opět Audi R18 e-tron quattro. Co však přinese příští rok? Otázka bez znalosti odpovědi? Pro Vás, naše čtenáře ne.
Na 83. ročníku světově známé akce zaujme unikátní elektromobil Zeod RC. Jak už z překladu zkratky ZEOD vyplývá (Zero Emission od Demand), půjde o speciální plug-in hybridní vůz s bateriemi, které budou v budoucnu pohánět produkční Leaf. Dost zajímavá informace. Projekt pana Bena Bowlbyho, tedy člověka zodpovědného za dřívějšího průkopníka moderních technologií, Nissana Detawing, nabídne rychlost dosahující 300kilometrové hranice.
Zda vývoj v následujícím roce přinese baterie s takovou kapacitou, zůstává prozatím nejasnou otázkou. Samotný Ben však věří v úspěch svůj, svého vozu i týmu. Vše ukáže až čas.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?