Japonská třetí generace úspěšného SUV získala v testech bezpečnosti pět hvězdiček. Stává se tak oficiálně maximálně bezpečným vozem
Stává se tak oficiálně maximálně bezpečným vozem Třetí generace japonského SUV úspěšně zabodovala. Z crash testů EURO NCAP (European New Car Assessment Programme), tedy nezávislé mezinárodní organizace (1998), si odváží nejvyšší hodnocení právě v otázce bezpečnosti.
Na místo stávajících čtyřech hvězd tak polepšila. V celkové hodnocení to bylo 93% ze 100% v oblasti ochrany dospělých. Stoprocentní výsledek pošramotilo jen možné drobné poranění holení a hrudní části. Podobně si vedla i při testu bočního nárazu. Zde získala maximální možné ohodnocení.
Jelikož nám jde však především o naše nejmenší, zaměřil se výrobce i na tuto oblast. Výsledných 74% nezní optimisticky, i tak se jedná o velmi dobrá čísla.
Ve zbývajících dvou disciplínách, tedy kategorii poranění chodců a spolehlivosti a bezpečnosti, resp. funkčnosti příslušných automobilových asistentů, odváží Honda 68 a 66%. 32% strhli komisaři vozu z důvodu nadměrného poranění hlavy, zbytek těla dopadl dobře. Bezpečnostní výbava, obsahující ESC, standardní pásy ve předu i v zadu, stačily k uspokojení, omezovač rychlosti v základní výbavě nehledejme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.