Japonská třetí generace úspěšného SUV získala v testech bezpečnosti pět hvězdiček. Stává se tak oficiálně maximálně bezpečným vozem
Stává se tak oficiálně maximálně bezpečným vozem Třetí generace japonského SUV úspěšně zabodovala. Z crash testů EURO NCAP (European New Car Assessment Programme), tedy nezávislé mezinárodní organizace (1998), si odváží nejvyšší hodnocení právě v otázce bezpečnosti.
Na místo stávajících čtyřech hvězd tak polepšila. V celkové hodnocení to bylo 93% ze 100% v oblasti ochrany dospělých. Stoprocentní výsledek pošramotilo jen možné drobné poranění holení a hrudní části. Podobně si vedla i při testu bočního nárazu. Zde získala maximální možné ohodnocení.
Jelikož nám jde však především o naše nejmenší, zaměřil se výrobce i na tuto oblast. Výsledných 74% nezní optimisticky, i tak se jedná o velmi dobrá čísla.
Ve zbývajících dvou disciplínách, tedy kategorii poranění chodců a spolehlivosti a bezpečnosti, resp. funkčnosti příslušných automobilových asistentů, odváží Honda 68 a 66%. 32% strhli komisaři vozu z důvodu nadměrného poranění hlavy, zbytek těla dopadl dobře. Bezpečnostní výbava, obsahující ESC, standardní pásy ve předu i v zadu, stačily k uspokojení, omezovač rychlosti v základní výbavě nehledejme.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?