Nejnovější verze oblíbené dodávky amerického Fordu vyvíjena při asistenci robotického zařízení vlastní konstrukce
Americká automobilka Ford Motor Corporation přichází jako jedna z prvních s využíváním autonomního zařízení při vývoji svého nového modelu dodávky Transit. Autonomním zařízením rozumějme robota, který je schopen ovládat automobil v pohybu podobně jako lidská bytost.
Výrobní roboti značky KUKA a další nás již nepřekvapí. Jejich přítomnost je v řadách továren a fabrik často natolik přirozenou záležitostí, že si bez nich zdejší dělníci ani nedokážou představit činnost. Samozřejmostí jsou roboti působící ve svařovnách, lakovnách a dalších oblastech výroby. Jejich výhody spočívají především ve vždy 100% odvedené práci, tedy přesnosti a především rychlosti, která hraje v dnešním světě stále větší roli.
Nadnárodní korporace Ford užila robotů poprvé k dlouhodobému testování vozů, které dříve vykonávali zkušební piloti. Robot je schopen provádět řadu všedních úkonů. Zatáčet, brzdit a přidávat plynovým pedálem.
Ovládání zajišťuje příslušné nedaleké středisko skrze navigační systém GPS. Zařízení umožňuje navigovat vůz i na místa pro člověka, tedy lidskou posádku nebezpečná. Jedná se tak o další inovaci, usnadňující vývoj nových technologií.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?