Dlouholetí rivalové ve světě čtyř kol svádí urputné boje o nové zákazníky. Nejlépe si vede BMW, za patami má Audi i Mercedes
Odvěcí rivalové ve světě automobilového průmyslu, BMW, Audi a Mercedes-Benz, svádějí stejně jako každý rok tvrdé boje o nové zákazníky. Navzdory špatné ekonomické situaci většiny států a obyvatelstva na evropském kontinentě, hlásí výše zmiňované značky prodejní růst. Svůj díl z koláče si uřízl čínský, indický, ruský a americký trh.
Trojice zde zaznamenala úspěch, květnové prodeje stouply v řádu několika procent, což je cifra cca mezi 100 a 150 tisíci vozy dle té či oné automobilky.
Nejlépe si vedlo BMW. Oproti roku 2012 výrobce zaznamenal o 7,8% nově registrovaných vozů více. Cifra činí necelých 140 tisíc úspěšně uzavřených smluv a prodaných vozů. Podobně kladně hodnotí své úspěchy i druhé Audi. Ten zvýšil o 6,7% (137 tisíc vozů), trojcípou hvězdou ve znaku uzavírá Mercedes.
Výrobci počítají s podobným průběhem i do budoucna. Evropský trh je momentálně mimo hlavní zájem importérů, trhem číslo jedna tak zůstává Čína. Uvidíme, jak dlouho tato situace vydrží. Svět se vyvíjí a my s ním.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.