Dlouholetí rivalové ve světě čtyř kol svádí urputné boje o nové zákazníky. Nejlépe si vede BMW, za patami má Audi i Mercedes
Odvěcí rivalové ve světě automobilového průmyslu, BMW, Audi a Mercedes-Benz, svádějí stejně jako každý rok tvrdé boje o nové zákazníky. Navzdory špatné ekonomické situaci většiny států a obyvatelstva na evropském kontinentě, hlásí výše zmiňované značky prodejní růst. Svůj díl z koláče si uřízl čínský, indický, ruský a americký trh.
Trojice zde zaznamenala úspěch, květnové prodeje stouply v řádu několika procent, což je cifra cca mezi 100 a 150 tisíci vozy dle té či oné automobilky.
Nejlépe si vedlo BMW. Oproti roku 2012 výrobce zaznamenal o 7,8% nově registrovaných vozů více. Cifra činí necelých 140 tisíc úspěšně uzavřených smluv a prodaných vozů. Podobně kladně hodnotí své úspěchy i druhé Audi. Ten zvýšil o 6,7% (137 tisíc vozů), trojcípou hvězdou ve znaku uzavírá Mercedes.
Výrobci počítají s podobným průběhem i do budoucna. Evropský trh je momentálně mimo hlavní zájem importérů, trhem číslo jedna tak zůstává Čína. Uvidíme, jak dlouho tato situace vydrží. Svět se vyvíjí a my s ním.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?