Německý výrobce svolává k opravě vozy nové generace třídy A
Teprve před pár měsíci nově vypuštěné vozy třídy A, pro automobilku do budoucna strategická odnož menších automobilů, se navracejí do míst svého původu. Může za to závada na systému bezpečnosti, konkrétně funkce airbagů spolujezdce, které v případě nehody, nemusí pracovat správně.
Jen v Německu tak mluvíme cca o 6 000 vozech, ve světě prodané vozy dosud nebyly spočteny. Přesné číslo tedy neznáme. Závada byla způsobena, dle slov mluvčího společnosti, na straně dodavatele. Oprava však bude zadarmo.
Reakce, které se se zveřejněním zprávy jistě objeví, bude zajímavé pročítat a pozorovat. Pro výrobce je situace značně nepříjemná. Třída A má v plánech strategický význam. Za vznikem byl požadavek na znovuzískání rovného postavení na nejen evropských trzích, které společnost ztratila na úkor konkurentů Audi, BMW a dalších.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?