Žlutý anděl a autoklub ADAC přišel s aktuálním seznamem cen paliv v zemích západní, střední a jižní Evropy. Kde natankujete nejlevněji a kde naopak nejdráže?
Známý německý autoklub ADAC přišel momentálně s aktuálním seznamem průměrných cen pohonných hmot ve státech západní, střední a jižní Evropy. Hlavním důvodem vzniku bylo vytvoření více či méně uceleného žebříčku, který by tak sloužil německým řidičům ve výběru správného a levného místa k zastavení a natankování.
Z žebříčku plynou jisté zákonitosti. Draze je na západě, čím dále však pojedete na východ a jih, směrem do států bývalého komunistické bloku, tím více ušetříte a plná nádrž vyjde levněji.
Pravidlo říká. Ruce pryč od Apeninského poloostrova. Průměrné ceny se zde pohybují na nejvyšší úrovni, podobně tomu je i v zemích Beneluxu – Belgii a Nizozemí, Lucembursko je výjimkou. Za benzin zde zaplatíte v rozmezí od 1,64 do 1,78 Euro/litr, nafta vyjde cca na 1,45 Euro/litr.
Kdo chce naopak ušetřit, užít si příjemných chvil s rodinou i díky nízkým cenám nejen pohonných hmot, zamíří k Jaderskému moři, navštíví ostrov Krk, známý Split či hlavní město Záhřeb. Kdo by nechtěl k moři a naopak propadá světu levných nákupů, přesně pro toho je zde Polsko. Ceny pohonných hmot jsou zde nejnižší v Evropě. Shodně zde zaplatíte cca 33,54 Kč za litr benzinu či nafty.
Země Benzin (Euro/Kč) Nafta (Euro/Kč)
Belgie 1,64 42,64 1,45 37,7 Dánsko 1,6 41,6 1,4 36,4 Německo 1,55 40,3 1,4 36,4 Francie 1,53 39,78 1,41 36,66 Itálie 1,73 44,98 1,61 41,86 Chrovatsko 1,32 34,32 1,22 31,72 Lucembursko 1,32 34,32 1,19 30,94 Nizozemí 1,78 46,28 1,44 37,44 Rakousko 1,37 35,62 1,32 34,32 Polsko 1,29 33,54 1,29 33,54 Švýcarsko 1,39 36,14 1,46 37,96 Slovinsko 1,46 37,96 1,34 34,84 Španělsko 1,4 36,4 1,32 34,32 Česko 1,45 37,7 1,42 36,92Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?