Žlutý anděl a autoklub ADAC přišel s aktuálním seznamem cen paliv v zemích západní, střední a jižní Evropy. Kde natankujete nejlevněji a kde naopak nejdráže?
Známý německý autoklub ADAC přišel momentálně s aktuálním seznamem průměrných cen pohonných hmot ve státech západní, střední a jižní Evropy. Hlavním důvodem vzniku bylo vytvoření více či méně uceleného žebříčku, který by tak sloužil německým řidičům ve výběru správného a levného místa k zastavení a natankování.
Z žebříčku plynou jisté zákonitosti. Draze je na západě, čím dále však pojedete na východ a jih, směrem do států bývalého komunistické bloku, tím více ušetříte a plná nádrž vyjde levněji.
Pravidlo říká. Ruce pryč od Apeninského poloostrova. Průměrné ceny se zde pohybují na nejvyšší úrovni, podobně tomu je i v zemích Beneluxu – Belgii a Nizozemí, Lucembursko je výjimkou. Za benzin zde zaplatíte v rozmezí od 1,64 do 1,78 Euro/litr, nafta vyjde cca na 1,45 Euro/litr.
Kdo chce naopak ušetřit, užít si příjemných chvil s rodinou i díky nízkým cenám nejen pohonných hmot, zamíří k Jaderskému moři, navštíví ostrov Krk, známý Split či hlavní město Záhřeb. Kdo by nechtěl k moři a naopak propadá světu levných nákupů, přesně pro toho je zde Polsko. Ceny pohonných hmot jsou zde nejnižší v Evropě. Shodně zde zaplatíte cca 33,54 Kč za litr benzinu či nafty.
Země Benzin (Euro/Kč) Nafta (Euro/Kč)
Belgie 1,64 42,64 1,45 37,7 Dánsko 1,6 41,6 1,4 36,4 Německo 1,55 40,3 1,4 36,4 Francie 1,53 39,78 1,41 36,66 Itálie 1,73 44,98 1,61 41,86 Chrovatsko 1,32 34,32 1,22 31,72 Lucembursko 1,32 34,32 1,19 30,94 Nizozemí 1,78 46,28 1,44 37,44 Rakousko 1,37 35,62 1,32 34,32 Polsko 1,29 33,54 1,29 33,54 Švýcarsko 1,39 36,14 1,46 37,96 Slovinsko 1,46 37,96 1,34 34,84 Španělsko 1,4 36,4 1,32 34,32 Česko 1,45 37,7 1,42 36,92Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?