Škoda prezentuje na letošním setkání GTI u jezera Wörthersee hned pět sportovních modelů. Vrchol představuje světová premiéra studie Škoda Rapid Sport.
Škoda Rapid Sport ukazuje potenciál designu Škoda a možnosti, které se skrývají v Rapidu. Vůz je nalakován v metalických barvách červená Corrida a šedá Steel. Sebevědomě a osobitě stojí tento sportovní vůz na 19 palcových kolech z lehké slitiny. Předek vozu okouzlí spojlerem a mohutným otvorem pro přívod vzduchu. Velkoryse dimenzované blatníky a masivní prahy podtrhují vnější vzhled vozu. Další sportovní prvky přidává záď vozu s výrazným nárazníkem a dvěma integrovanými koncovkami výfuku. Spodní zakončení tvoří obvodový karbonový rám. V interiéru sportovní vzhled pokračuje například v podobě sportovního volantu, sedaček Recaro a osvětlených prahových lišt.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?