Část výroby německé koncernové značky Audi se přesunula do Mexika
Přesně v sobotu, 18.5.2013, byl položen základní kámen nově budované továrny na výrobu vozů značky Audi, konkrétně nástupce aktuální Q5. Slavnostního aktu se zúčastnilo vedení automobilky se čtyřmi kruhy v čele s ředitelem Rupertem Stadlerem a chybět nemohl i mexický ministr hospodářství Ildefonso Guajardo.
Závod se nachází ve středním Mexiku, stát Pueblo, San José Chiapa. Situování není zhola náhodné. Velké množství návrhů bylo postupně odmítnuto, zvítězil ten, který spojoval více výhod najednou. Jednou je již existující blízký závod koncernu na výrobu vozů Jetta a Beetle, druhou pak snaha o posílení celosvětového vlivu a konkurenceschopnosti.
Záměr je tedy jasný. Zviditelnit nevětší evropský koncern i mimo EU, zvýšit výrobu a navázat nové obchodní vztahy, které by notně přispěly k plánované největší celosvětové výrobě.
Dle plánů investorů, kteří do projektu nasypali více než 900 milionů eur, což je v přepočtu 23 miliard korun, má být továrna hotova nejpozději na konci roku 2016, pojme 3800 pracovníků, přičemž na výstupu z výrobní linky se má každoročně objevit na 150 tisíc vozů. Německá píle přetrvává.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?