Část výroby německé koncernové značky Audi se přesunula do Mexika
Přesně v sobotu, 18.5.2013, byl položen základní kámen nově budované továrny na výrobu vozů značky Audi, konkrétně nástupce aktuální Q5. Slavnostního aktu se zúčastnilo vedení automobilky se čtyřmi kruhy v čele s ředitelem Rupertem Stadlerem a chybět nemohl i mexický ministr hospodářství Ildefonso Guajardo.
Závod se nachází ve středním Mexiku, stát Pueblo, San José Chiapa. Situování není zhola náhodné. Velké množství návrhů bylo postupně odmítnuto, zvítězil ten, který spojoval více výhod najednou. Jednou je již existující blízký závod koncernu na výrobu vozů Jetta a Beetle, druhou pak snaha o posílení celosvětového vlivu a konkurenceschopnosti.
Záměr je tedy jasný. Zviditelnit nevětší evropský koncern i mimo EU, zvýšit výrobu a navázat nové obchodní vztahy, které by notně přispěly k plánované největší celosvětové výrobě.
Dle plánů investorů, kteří do projektu nasypali více než 900 milionů eur, což je v přepočtu 23 miliard korun, má být továrna hotova nejpozději na konci roku 2016, pojme 3800 pracovníků, přičemž na výstupu z výrobní linky se má každoročně objevit na 150 tisíc vozů. Německá píle přetrvává.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.