Indická společnost DC Design, známý úpravce nejlevnějšího vozu světa Tata Nano, překvapil. Oproti předešlým kreacím přišel s něčím relativně použitelným
Dacia Duster, pětidveřové SUV s pohonem všech kol, jeden z nejlevnějších malých terénních vozů světa. Tak přesně tento vůz si vzala do dílny společnost DC – známý indický úpravce vesměs menších vozů.
První dojem? Opravdu slušný. Ze předu díky novému nárazníku a masce chladiče mnohem zajímavější než všední tvary Dacie, boční karoserie vozu však již takovou proměnou neprošla. Zde je tvar a provedení vozu, pocházející od našich rumunských sousedů, jasněji rozpoznatelné. Co naplat, že už se vlastně jedná o Francouze. Předek se nicméně vskutku povedl. LED pásky, sloužící jako denní osvětlení zaujmou, nejinak tomu bude s třemi lampami, umístěnými na nárazníku, ohraničené chromovaných páskem.
Matný lak dává dojem sportovně luxusního automobilu. Ten dokreslují pěkná litá kola. Nepatrnou změnu bočního profilu vozu plně vynahrazuje interiér. Klasické rumunské provedení se vyznačuje přemírou nekvalitně vyrobených a lacině se tvářících plastů.
Úpravce zde nešetřil. Celkové navýšení ceny tomu sice nijak nenasvědčuje – práce a materiálu si společnost váží na cca 150 000 Kč (5 000 eur), to však nic nemění na konečném dojmu. Kabina je v hnědém provedení, nechybí kůže či věrohodná napodobenina dřeva. Nově čtyři sedadla dávají cestujícím přemíru prostoru, interiér byl dále doplněn o stůl a obrazovku.
Osobní názory mohou být různorodé. Někomu se dynamicky tvářící exteriér, kontrastující s luxusně působícím „lodním“ prostorem, může líbit, druhému přijde nevzhledný. Jinému bude imponovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?