Texaský supersport překonal dosavadní rekord a stal se tak sériově vyráběným vozem s nejrychlejším zrychlením
13,63 sekundy - čas, za který dokáže texaský supersport zrychlit z 0-300 km/h. Touto těžko představitelnou cifrou překonal svého předchůdce – vůz Koenigsegg Agera R, který udával 14,53 sekundy. Uvažte! Vždyť dosud nejrychlejší sériově vyráběný vůz, Bugatti Veyron Super Sport, zrychlí na stejnou hodnotu téměř o sekundu pomaleji za 14,6 s.
Hennessey Venom GT se poprvé představil již v roce 2010. Je založen na velmi lehké 1 244 kg britské struktuře vozu Lotus Exige. To vše v kombinaci s motorem GM LS9. Dvakrát přeplňovaný americký osmiválcový agregát s obsahem 7,0 l dosahuje výkonu 915 kW (1 244 koní) a točivého momentu 1 564 N.m.
Test proběhl na letišti v Ellington Airport pod dohledem komisařů GWR (Guinessovy knihy rekordů). Spočíval ve dvou jízdách, na jejíchž základě byl udělán průměr. Při první jízdě řidiči Johnu Kiewiczi pomáhal zadní 6,4 km/h vítr, při druhé pak panovala opačná situace, tedy čelní vítr o velikosti 9,7 km/h. Hodnoty činily 13,18 a 14,08 vteřiny.
Sériová produkce čítá 29 kusů, cena 23 milionů korun. To jistě není na vůz s poměrem 1 kůň/1 kg neuvážená visačka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.