Texaský supersport překonal dosavadní rekord a stal se tak sériově vyráběným vozem s nejrychlejším zrychlením
13,63 sekundy - čas, za který dokáže texaský supersport zrychlit z 0-300 km/h. Touto těžko představitelnou cifrou překonal svého předchůdce – vůz Koenigsegg Agera R, který udával 14,53 sekundy. Uvažte! Vždyť dosud nejrychlejší sériově vyráběný vůz, Bugatti Veyron Super Sport, zrychlí na stejnou hodnotu téměř o sekundu pomaleji za 14,6 s.
Hennessey Venom GT se poprvé představil již v roce 2010. Je založen na velmi lehké 1 244 kg britské struktuře vozu Lotus Exige. To vše v kombinaci s motorem GM LS9. Dvakrát přeplňovaný americký osmiválcový agregát s obsahem 7,0 l dosahuje výkonu 915 kW (1 244 koní) a točivého momentu 1 564 N.m.
Test proběhl na letišti v Ellington Airport pod dohledem komisařů GWR (Guinessovy knihy rekordů). Spočíval ve dvou jízdách, na jejíchž základě byl udělán průměr. Při první jízdě řidiči Johnu Kiewiczi pomáhal zadní 6,4 km/h vítr, při druhé pak panovala opačná situace, tedy čelní vítr o velikosti 9,7 km/h. Hodnoty činily 13,18 a 14,08 vteřiny.
Sériová produkce čítá 29 kusů, cena 23 milionů korun. To jistě není na vůz s poměrem 1 kůň/1 kg neuvážená visačka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?