Texaský supersport překonal dosavadní rekord a stal se tak sériově vyráběným vozem s nejrychlejším zrychlením
13,63 sekundy - čas, za který dokáže texaský supersport zrychlit z 0-300 km/h. Touto těžko představitelnou cifrou překonal svého předchůdce – vůz Koenigsegg Agera R, který udával 14,53 sekundy. Uvažte! Vždyť dosud nejrychlejší sériově vyráběný vůz, Bugatti Veyron Super Sport, zrychlí na stejnou hodnotu téměř o sekundu pomaleji za 14,6 s.
Hennessey Venom GT se poprvé představil již v roce 2010. Je založen na velmi lehké 1 244 kg britské struktuře vozu Lotus Exige. To vše v kombinaci s motorem GM LS9. Dvakrát přeplňovaný americký osmiválcový agregát s obsahem 7,0 l dosahuje výkonu 915 kW (1 244 koní) a točivého momentu 1 564 N.m.
Test proběhl na letišti v Ellington Airport pod dohledem komisařů GWR (Guinessovy knihy rekordů). Spočíval ve dvou jízdách, na jejíchž základě byl udělán průměr. Při první jízdě řidiči Johnu Kiewiczi pomáhal zadní 6,4 km/h vítr, při druhé pak panovala opačná situace, tedy čelní vítr o velikosti 9,7 km/h. Hodnoty činily 13,18 a 14,08 vteřiny.
Sériová produkce čítá 29 kusů, cena 23 milionů korun. To jistě není na vůz s poměrem 1 kůň/1 kg neuvážená visačka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.