Texaský supersport překonal dosavadní rekord a stal se tak sériově vyráběným vozem s nejrychlejším zrychlením
13,63 sekundy - čas, za který dokáže texaský supersport zrychlit z 0-300 km/h. Touto těžko představitelnou cifrou překonal svého předchůdce – vůz Koenigsegg Agera R, který udával 14,53 sekundy. Uvažte! Vždyť dosud nejrychlejší sériově vyráběný vůz, Bugatti Veyron Super Sport, zrychlí na stejnou hodnotu téměř o sekundu pomaleji za 14,6 s.
Hennessey Venom GT se poprvé představil již v roce 2010. Je založen na velmi lehké 1 244 kg britské struktuře vozu Lotus Exige. To vše v kombinaci s motorem GM LS9. Dvakrát přeplňovaný americký osmiválcový agregát s obsahem 7,0 l dosahuje výkonu 915 kW (1 244 koní) a točivého momentu 1 564 N.m.
Test proběhl na letišti v Ellington Airport pod dohledem komisařů GWR (Guinessovy knihy rekordů). Spočíval ve dvou jízdách, na jejíchž základě byl udělán průměr. Při první jízdě řidiči Johnu Kiewiczi pomáhal zadní 6,4 km/h vítr, při druhé pak panovala opačná situace, tedy čelní vítr o velikosti 9,7 km/h. Hodnoty činily 13,18 a 14,08 vteřiny.
Sériová produkce čítá 29 kusů, cena 23 milionů korun. To jistě není na vůz s poměrem 1 kůň/1 kg neuvážená visačka.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?