Tisíce řidičů každý rok upřednostňuje šíři sortimentu a příznivé ceny v internetových obchodech s pneumatikami. V roce 2012 bylo 30 % všech pneumatik zakoupeno na internetu, jak vyplývá z odhadu e-shopu Pneumatiky.cz. Pneumatiky patří sice mezi produkty, u nichž je reklamace spíše výjimkou, přesto vám přinášíme několik rad a tipů pro její snadné a rychlé vyřízení.
Nákupem pneumatik na internetu mohou řidiči nejen ušetřit. Na rozdíl od pořízení zboží v kamenném obchodě získávají také možnost pneumatiky bez vysvětlování vrátit. Seriózní internetové obchody svým zákazníkům garantují kvalitu a poskytují široký výběr zboží, některé nabízí také rozšířenou doživotní záruku. „Pneumatiky se řadí mezi produkty, které většinou řidiči nereklamují. V roce 2012 jsme vyřídili více než 20 000 zakázek. Požadavek reklamace byl však vznesen pouze v 0,06 % z celkového objemu prodaných kusů pneumatik. Zákazníci se proto nemusí nákupu přes internet nijak obávat,“ vysvětlil Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz, který je jedním z největších prodejců pneumatik na českém trhu.
Nevyhovující zboží je třeba vrátit včas
Pneumatiky koupené přes internet a dodané kurýrní službou lze do 14 dnů bez udání důvodu vrátit. Některé internetové obchody nabízejí svým zákazníkům dokonce 30denní lhůtu. Pokud tedy přijde zboží poškozené, znehodnocené nebo prostě nevyhovuje, nemusí zákazníci internetových obchodů nic reklamovat. Pneumatiky jednoduše vrátí obchodníkovi a žádají výměnu zboží či vrácení peněz. Práva pro vrácení zboží mohou využít i v případech, kdy v průběhu této doby pneumatiky použili. Tehdy by ale měli být připraveni na to, že prodejce nemusí vrátit celou původní sumu, ale částku může snížit o náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu.
Reklamovat lze osobně i po telefonu
Pokud se během používání pneumatik objevily problémy a řidič se rozhodne pro reklamaci, má několik možností. Zboží může reklamovat osobně u prodejce nebo na jeho vlastních pobočkách. Internetové obchody většinou nabízí také možnost nahlásit závadu telefonicky nebo emailem na reklamační oddělení. Zákazník je pak vyzván k vyplnění reklamačního formuláře, ve kterém uvede například značku auta, počet ujetých kilometrů či pozici kola na vozidle. Prodejce tak získá přesné informace k řešení reklamace.
Reklamované pneumatiky si odveze zpátky přepravce internetového obchodu
Možností, jak reklamované pneumatiky zaslat zpátky prodejci, existuje několik. Pokud je v blízkosti zákazníkova bydliště provozovna internetového obchodu, může zákazník předat zboží osobně přímo na reklamačním oddělení. Ušetří tak čas strávený balením pneumatik. Internetové obchody však většinou mohou zákazníkovi nabídnout služby svého přepravce. Odběr pneumatik se pak realizuje přímo v místě zákazníkova domova či zaměstnání. Jediné, co musí tento zákazník udělat, je přichystat zabalené zboží spolu s reklamačním protokolem a průvodním dopisem. Další možností, jak zaslat pneumatiky zpátky prodejci, je využít služeb České pošty nebo jiného přepravce.
Poštovné při reklamaci platí vždy prodejce
Poštovné platí ze zákona prodejce, a to i v případě, že reklamace zákazníka nebude uznána. Při volbě přepravy se však vyplatí být opatrný. Uhrazeny bývají totiž pouze nejnižší možné náklady k odeslání zboží. Při odeslání pneumatik taxíkem z Ostravy do Prahy tedy zákazník plnou finanční kompenzaci nemůže očekávat. Obecně se doporučuje využívat přepravních služeb prodejce. Pro zákazníka je využití jeho služeb jednoduší. Neplatí totiž přepravci žádné dodatečné přepravní náklady, které by následně požadoval po prodejci. Zákazník je tak ušetřen dodatečného řešení kompenzace přepravních nákladů. Prodejce má také povinnost dodat na vlastní náklady zboží zpátky. Pokud je reklamace neuznaná a zákazník nemá zájem o zpětné vrácení reklamovaného zboží, může se s prodejcem domluvit na jeho ekologické likvidaci.
S nákupem nových pneumatik není vhodné otálet
Podle zákona musí prodejce reklamaci převzít a do 30 dnů rozhodnout o výsledku. Má také povinnost informovat zákazníka o vyřízení reklamace. V případě, že reklamace byla uznána a šlo o neodstranitelnou vadu, může si zákazník vybrat, zda chce vrátit peníze, nebo vyměnit zboží. Prodejce musí přání vyhovět. Pokud zákazník upřednostní vrácení finanční částky, má na to prodejce opět 30 dní. Vzhledem k tomu, že reklamovaná pneumatika bývá zpravidla nenávratně poškozena a není možné ji opravit, není vhodné čekat na uplynutí reklamační lhůty. „Doporučujeme neotálet a koupit si rovnou nové pneumatiky. Stejně by to bylo nezbytné i v případě uznané reklamace. Neváhat s koupí nových pneumatik radíme i pro případy, kdy používáte vůz s dojezdovou rezervou. Ta je určená pouze pro dojetí do nejbližšího servisu a není možné s ní jezdit bez omezení,“ upozorňuje Vojtěch Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?