Označení Audi A2 nosí smůlu. Očekávané doplnění modelové řady bylo stopnuto, neboť situace na trhu zkrátka není růžová.
Audi A2 už tu jednou bylo a setkalo se s neúspěchem. Nebylo to ani tak kvůli tomu, že by bylo špatné, bylo to spíše naopak - bylo až příliš dobré. Pro mnoho zákazníků bylo proto drahé a jiní se zalekli pokročilé konstrukce s hliníkovým prostorovým rámem. Audi A2 zkrátka předběhlo dobu a to se mu vymstilo.
Vůz skončil bez nástupce, avšak úvahy o malém a prostorném voze v Audi neutnuli. Vždyť dvojka je krom devítky jedinou neobsazenou cifrou ve výrobním programu. I proto se objevil koncept A2, o jehož sériové výrobě nikdo nepochyboval.
Audi počítalo s tím, že v podobě modelu A2 vyrobí vůz se sendvičovou platformou a hliníkovým prostorovým rámem, který se bude prodávat jako elektromobil a vezme ztečí pozice, které chce získat BMW s modelem i3. Pro konvenčněji smýšlející zákazníky měla být připravena i verze doplněná o spalovací motor, tedy hybrid.
Obě tyto kategorie se nicméně setkávají s absolutním neúspěchem. O důvodech jsme zde hovořili již vícekrát, avšak důsledek je jasný. Nová A2 nebude. Alespoň prozatím.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?