Označení Audi A2 nosí smůlu. Očekávané doplnění modelové řady bylo stopnuto, neboť situace na trhu zkrátka není růžová.
Audi A2 už tu jednou bylo a setkalo se s neúspěchem. Nebylo to ani tak kvůli tomu, že by bylo špatné, bylo to spíše naopak - bylo až příliš dobré. Pro mnoho zákazníků bylo proto drahé a jiní se zalekli pokročilé konstrukce s hliníkovým prostorovým rámem. Audi A2 zkrátka předběhlo dobu a to se mu vymstilo.
Vůz skončil bez nástupce, avšak úvahy o malém a prostorném voze v Audi neutnuli. Vždyť dvojka je krom devítky jedinou neobsazenou cifrou ve výrobním programu. I proto se objevil koncept A2, o jehož sériové výrobě nikdo nepochyboval.
Audi počítalo s tím, že v podobě modelu A2 vyrobí vůz se sendvičovou platformou a hliníkovým prostorovým rámem, který se bude prodávat jako elektromobil a vezme ztečí pozice, které chce získat BMW s modelem i3. Pro konvenčněji smýšlející zákazníky měla být připravena i verze doplněná o spalovací motor, tedy hybrid.
Obě tyto kategorie se nicméně setkávají s absolutním neúspěchem. O důvodech jsme zde hovořili již vícekrát, avšak důsledek je jasný. Nová A2 nebude. Alespoň prozatím.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?