Označení Audi A2 nosí smůlu. Očekávané doplnění modelové řady bylo stopnuto, neboť situace na trhu zkrátka není růžová.
Audi A2 už tu jednou bylo a setkalo se s neúspěchem. Nebylo to ani tak kvůli tomu, že by bylo špatné, bylo to spíše naopak - bylo až příliš dobré. Pro mnoho zákazníků bylo proto drahé a jiní se zalekli pokročilé konstrukce s hliníkovým prostorovým rámem. Audi A2 zkrátka předběhlo dobu a to se mu vymstilo.
Vůz skončil bez nástupce, avšak úvahy o malém a prostorném voze v Audi neutnuli. Vždyť dvojka je krom devítky jedinou neobsazenou cifrou ve výrobním programu. I proto se objevil koncept A2, o jehož sériové výrobě nikdo nepochyboval.
Audi počítalo s tím, že v podobě modelu A2 vyrobí vůz se sendvičovou platformou a hliníkovým prostorovým rámem, který se bude prodávat jako elektromobil a vezme ztečí pozice, které chce získat BMW s modelem i3. Pro konvenčněji smýšlející zákazníky měla být připravena i verze doplněná o spalovací motor, tedy hybrid.
Obě tyto kategorie se nicméně setkávají s absolutním neúspěchem. O důvodech jsme zde hovořili již vícekrát, avšak důsledek je jasný. Nová A2 nebude. Alespoň prozatím.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.