Označení Audi A2 nosí smůlu. Očekávané doplnění modelové řady bylo stopnuto, neboť situace na trhu zkrátka není růžová.
Audi A2 už tu jednou bylo a setkalo se s neúspěchem. Nebylo to ani tak kvůli tomu, že by bylo špatné, bylo to spíše naopak - bylo až příliš dobré. Pro mnoho zákazníků bylo proto drahé a jiní se zalekli pokročilé konstrukce s hliníkovým prostorovým rámem. Audi A2 zkrátka předběhlo dobu a to se mu vymstilo.
Vůz skončil bez nástupce, avšak úvahy o malém a prostorném voze v Audi neutnuli. Vždyť dvojka je krom devítky jedinou neobsazenou cifrou ve výrobním programu. I proto se objevil koncept A2, o jehož sériové výrobě nikdo nepochyboval.
Audi počítalo s tím, že v podobě modelu A2 vyrobí vůz se sendvičovou platformou a hliníkovým prostorovým rámem, který se bude prodávat jako elektromobil a vezme ztečí pozice, které chce získat BMW s modelem i3. Pro konvenčněji smýšlející zákazníky měla být připravena i verze doplněná o spalovací motor, tedy hybrid.
Obě tyto kategorie se nicméně setkávají s absolutním neúspěchem. O důvodech jsme zde hovořili již vícekrát, avšak důsledek je jasný. Nová A2 nebude. Alespoň prozatím.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.