Volkswagen Routan, produkt spolupráce mezi Volkswagenem a Chryslerem, končí. Obě automobilky ukončují spolupráci.
Volkswagen Routan byl pokusem automobilky Volkswagen o průnik na trh v Severní Americe. Prodejně se mu vša rozhodně nedařilo. Ačkoliv sjížděl z toho samého pásu, jako Chrysler Town and Country, Dodge Grand Caravan a Lanca Voyager, prodeje německé varianty byly oproti těm americkým ani ne desetinové.
Není tedy divu, že tento pokus o průnik do Ameriky Volkswagen vzdal. Spolupráci s Chrylserem proto končí a bude se soustředit již na vlastní modely. Rozměrné SUV Routan nicméně nedostane pokračovatele.
Průnik na trh v Severní Americe je pro Volkswagen důležitý. Autmobilka se chce dostat na první příčku v počtu prodaných vozů a bez tohoto veledůležitého trhu to nepůjde. Jen na to pravděpodobně bude muset jít jinou cestou...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.