Volkswagen Routan, produkt spolupráce mezi Volkswagenem a Chryslerem, končí. Obě automobilky ukončují spolupráci.
Volkswagen Routan byl pokusem automobilky Volkswagen o průnik na trh v Severní Americe. Prodejně se mu vša rozhodně nedařilo. Ačkoliv sjížděl z toho samého pásu, jako Chrysler Town and Country, Dodge Grand Caravan a Lanca Voyager, prodeje německé varianty byly oproti těm americkým ani ne desetinové.
Není tedy divu, že tento pokus o průnik do Ameriky Volkswagen vzdal. Spolupráci s Chrylserem proto končí a bude se soustředit již na vlastní modely. Rozměrné SUV Routan nicméně nedostane pokračovatele.
Průnik na trh v Severní Americe je pro Volkswagen důležitý. Autmobilka se chce dostat na první příčku v počtu prodaných vozů a bez tohoto veledůležitého trhu to nepůjde. Jen na to pravděpodobně bude muset jít jinou cestou...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.