Podle globální zprávy o oblíbenosti barev aut pro rok 2012, kterou zveřejnila společnost DuPont, dominuje globálnímu automobilovému trhu druhý rok po sobě bílá barva. Na druhé místo zejména díky zájmu na trzích Asie a Tichomoří se posunula černá, která je vnímána jako barva vysoké kvality a luxusu. Stříbrná, která ještě před dvěma lety vévodila žebříčku, se propadla na třetí místo, zejména díky poklesu zájmu na velkých trzích Evropy a Asie.
Letošní vydání zprávy o oblíbenosti barev aut společnosti DuPont je již jejím 60 ročníkem. Jedná se o největší a nejdéle běžící zprávu svého druhu v automobilovém průmyslu. Je to jediná zpráva, která obsahuje nejen globální žebříček popularity barev, ale i regionální trendy v 11 předních automobilových regionech světa.Bílá barva se stala v roce 2012 nejoblíbenější barvou v Evropě a udržela si vedoucí pozici v Severní Americe (USA a Kanada), Japonsku, Jižní Koreji, Rusku, Jižní Africe a Mexiku. Dohromady představuje podle zprávy bílá barva 23 % trhu.„Během posledních deseti let získávala bílá barva na popularitě v automobilovém průmyslu, což je trend, který pozorujeme i u jiných spotřebitelských produktů po celém světě,“ uvádí Soňa Krausová, ředitelka společnosti DuPont v České republice. „Popularita bílé rostla u všech automobilových segmentů, ale dříve byla spíše výsadou nákladních aut. Technologický pokrok ve výrobě bílých a perleťových laků umožnil jejich průnik do všech segmentů, včetně segmentu luxusních vozů.“„Dnešní třívrstvé bílé nátěry jsou snadněji použitelné pro globální výrobce a evokují kvalitu a hodnotu napříč automobilovými segmenty,“ pokračuje Soňa Krausová. „Nejčastější jsou odstíny vanilky, bílého kamene nebo v současnosti velmi populární jasná bílá.“Černá barva vévodí žebříčku popularity v Číně, ale v globálním žebříčku obsadila až druhé místo s podílem 21 %. Stříbrná doplňuje trojici nejpopulárnějších barev díky své neotřesitelné pozici v Jižní Americe, Brazílii a Indii. Přesto ale zaznamenala další pokles, oproti loňsku o 4 %, a zaujala 18 % světového trhu.„Období dominance stříbrné barvy proběhlo v době startu digitálních technologií v letech 2000 až 2006,“ říká Soňa Krausová. „Pozorujeme opět vzestup nákupů luxusních vozů, což znamená, že se světová ekonomika opět staví na nohy, a černá barva je symbolem luxusu a sociálního statutu v několika klíčových trzích.“ Červená, šedá a hnědá či béžová každá získala procentní bod oproti loňské zprávě, zatímco modrá si zachovala stejný podíl jako v roce 2011.Žebříček popularity barev aut na světových trzích podle zprávy Dupont pro rok 2012 vypadá následovně:1. Bílá / perleťová - 23 procent2. Černá - 21 procent3. Stříbrná - 18 procent4. Šedá - 14 procent5. Červená - 8 procent6. Modrá - 6 procent7. Hnědá / béžová - 6 procent8. Zelená - 1 procento9. Žlutá / zlatá - 1 procento10. Ostatní - 2 procentaV Evropě překonala bílá barva černouV roce 2012 překonala bílá barva černou jako nejpopulárnějších nátěr evropských vozidel. S 24 procenty evropského trhu byla bílá také nejoblíbenější barvou v kategoriích kompaktních a sportovních vozů a nákladních aut.„Bílé je přisuzován význam udržitelnosti a moderního designu,“ uvádí Elke Dirks, návrhářka barev DuPont pro Evropu. „Bílé perleťové odstíny jsou stále v oblibě, ale jejich výskyt je ve srovnání s jasnou bílou minimální.“Černá barva naopak popularitu v regionu ztrácí. Ta vyvrcholila v roce 2009. Nyní je na druhém místě s 23 % trhu. Nicméně stále udržuje svou vedoucí pozici ve střední kategorii a MPV a mezi luxusními vozy a luxusními SUV.Podíl šedé a stříbrné se pro tento rok snížil na 15 respektive 14 %, zatímco modrá pokračovala v růstu na osm procent z celkového evropského trhu v roce 2012.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.