Vysoce stylový kompakt Volvo C30 končí. Nedostatečná poptávka donutila Volvo stáhnout jej ze všech světových trhů. A co více, nástupce je v nedohlednu.
Volvo C30 se na trhu objevilo jako alternativa k zavedeným prémiovým hatchbackum od Audi a BMW. Mercedes Benz třídy A byl v té době ještě poměrně praktickým MPV, avšak v dnešní době se již také zařadil do boje o zákazníky v této specifické třídě.
Volvo se jednoznačně rozhodlo bojovat designem. Vytvořilo poměrně drahý hatchback, který nebyl prodáván v jiné, než třídverové variantě. Mnoho lidí také mohla odradit zadní část vozu. Ani ne tak vzhledem, ale užitnou hodnotou - třetí dveře zajišťujici vchod do kufru totiž byly malé a celé skleněné. Prvek na pohled krásný, ale ne zrovna praktický.
Volvo C30 se zdaleka neprodávalo tak, jak by si automobilka představovala. Originální malý hatchback proto raději nechá po šesti letech výroby umřít a tuto třídu alespoň dočasně opustí. Nástupce se totiž alespoň prozatím nechystá. Snad část zakazníků by mělo zachytit kombi V40, které je vsak poměrně výrazně větší a i přes svou svěžest již nejde o opravdu stylový vůz.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?