Vysoce stylový kompakt Volvo C30 končí. Nedostatečná poptávka donutila Volvo stáhnout jej ze všech světových trhů. A co více, nástupce je v nedohlednu.
Volvo C30 se na trhu objevilo jako alternativa k zavedeným prémiovým hatchbackum od Audi a BMW. Mercedes Benz třídy A byl v té době ještě poměrně praktickým MPV, avšak v dnešní době se již také zařadil do boje o zákazníky v této specifické třídě.
Volvo se jednoznačně rozhodlo bojovat designem. Vytvořilo poměrně drahý hatchback, který nebyl prodáván v jiné, než třídverové variantě. Mnoho lidí také mohla odradit zadní část vozu. Ani ne tak vzhledem, ale užitnou hodnotou - třetí dveře zajišťujici vchod do kufru totiž byly malé a celé skleněné. Prvek na pohled krásný, ale ne zrovna praktický.
Volvo C30 se zdaleka neprodávalo tak, jak by si automobilka představovala. Originální malý hatchback proto raději nechá po šesti letech výroby umřít a tuto třídu alespoň dočasně opustí. Nástupce se totiž alespoň prozatím nechystá. Snad část zakazníků by mělo zachytit kombi V40, které je vsak poměrně výrazně větší a i přes svou svěžest již nejde o opravdu stylový vůz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.