Vysoce stylový kompakt Volvo C30 končí. Nedostatečná poptávka donutila Volvo stáhnout jej ze všech světových trhů. A co více, nástupce je v nedohlednu.
Volvo C30 se na trhu objevilo jako alternativa k zavedeným prémiovým hatchbackum od Audi a BMW. Mercedes Benz třídy A byl v té době ještě poměrně praktickým MPV, avšak v dnešní době se již také zařadil do boje o zákazníky v této specifické třídě.
Volvo se jednoznačně rozhodlo bojovat designem. Vytvořilo poměrně drahý hatchback, který nebyl prodáván v jiné, než třídverové variantě. Mnoho lidí také mohla odradit zadní část vozu. Ani ne tak vzhledem, ale užitnou hodnotou - třetí dveře zajišťujici vchod do kufru totiž byly malé a celé skleněné. Prvek na pohled krásný, ale ne zrovna praktický.
Volvo C30 se zdaleka neprodávalo tak, jak by si automobilka představovala. Originální malý hatchback proto raději nechá po šesti letech výroby umřít a tuto třídu alespoň dočasně opustí. Nástupce se totiž alespoň prozatím nechystá. Snad část zakazníků by mělo zachytit kombi V40, které je vsak poměrně výrazně větší a i přes svou svěžest již nejde o opravdu stylový vůz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.