Švajčiarsky šofér Felix Egolf prešiel na jednu nádrž 1 857 km. Spoločnosť na tejto trase mu robil crossover Mitsubishi ASX s naftovým motorom 1,8 DI-D.
Sú ľudia, ktorí sa na ceste snažia ekonomickou jazdou ušetriť čo najviac paliva. Volajú sa „hypermilers“. Do tejto skupiny patrí aj švajčiarsky šofér p. Felix Egolf, ktorý je kapitánom švajčiarskeho Airbusu 330/340, a je jedným z najskúsenejších „hypermilerov“ vo Švajčiarsku.
Felix Egolf obdržal od Mitsubishi Švajčiarsko jasné zadanie výrazne znížiť štandardnú spotrebu paliva (4,8 l / 100 km) za normálnych jazdných podmienok a vytvoriť tak nový diaľkový rekord, pričom cieľom bolo prejsť minimálne 1 600 km. Na crossoveri Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Mivec 2WD 6MT s pohonom predných kolies s výkonom 86 kW/117 k s krútiacim momentom 380 Nm, emisiami CO2 127 g/km a s nádržou plnou paliva až po okraj vyrazil Felix Egolf 25. júla zo švajčiarskej centrály Mitsubishi v meste Härkingen na cestu.
Trasa viedla tak, aby zahŕňala všetky podmienky, na ktoré môže človek v každodennej prevádzke naraziť, pričom vychádzala z Härkingenu a pokračovala cez Cham, St Gallen, priesmyk Arlberg, Innsbruck, St Johann, Salzburg, Viedeň, Linz, Braunau, Mníchov, Bregenz a naspäť cez St Gallen, Zürich, Cham, Härkingen, Bazilej, Moutiers až skončila vo východiskovom meste Härkingen.
Väčšina cesty viedla cez diaľničné úseky (74%), menšia časť cez komunikácie 1. triedy (23%) a minimum v mestskej premávke (3%). Felixovi Egolfovi sa za 25 hodín jazdy podarilo prejsť neuveriteľných 1 857 km a dosiahol spotrebu 3.67 l / 100 km, čo je o 23,5% menej než štandardná výrobcom uvádzaná spotreba (4.8 l / 100 km). Zaznamenaná priemerná rýchlosť bola 74.1 km / hod a nadmorská výška 8 600 m.n.m., pričom najnižší bod bol 170m.n.m. vo Viedni a najvyšší 1 800 m.n.m. v priesmyku Arlberg.
Felixovi Egolfovi sa týmto vynikajúcim výsledkom podarilo s prehľadom prekročiť cieľ stanovený švajčiarskym importérom Mitsubishi, pričom počas jazdy nevyužíval žiadnu špeciálnu techniku na znižovanie spotreby paliva, iba dodržiaval niektoré zásady. Jeho odporučenie ostatným šoférom pre dosiahnutie čo najnižšej spotreby je: neponáhľajte sa, využívajte potenciál vznetového motora pri vysokom krútiacim momente a včasným radením prevodových stupňov na základe indikátora na palubnom počítači, dodržujte dostatočnú vzdialenosť medzi Vami a vozidlom pred Vami, dajte dole nohu z plynu v tom správnom okamihu a nevytáčajte motor do vysokých otáčok, na svoju cestu si naplánujte dostatok času, aby ste neboli pod tlakom a využívajte moderné technológie ako je automatické zastavenie a naštartovanie motora AS&G (v modeli Mitsubishi ASX už v štandarde) a v neposlednom rade vypnite motor, keď stojíte na červenej.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.