Švajčiarsky šofér Felix Egolf prešiel na jednu nádrž 1 857 km. Spoločnosť na tejto trase mu robil crossover Mitsubishi ASX s naftovým motorom 1,8 DI-D.
Sú ľudia, ktorí sa na ceste snažia ekonomickou jazdou ušetriť čo najviac paliva. Volajú sa „hypermilers“. Do tejto skupiny patrí aj švajčiarsky šofér p. Felix Egolf, ktorý je kapitánom švajčiarskeho Airbusu 330/340, a je jedným z najskúsenejších „hypermilerov“ vo Švajčiarsku.
Felix Egolf obdržal od Mitsubishi Švajčiarsko jasné zadanie výrazne znížiť štandardnú spotrebu paliva (4,8 l / 100 km) za normálnych jazdných podmienok a vytvoriť tak nový diaľkový rekord, pričom cieľom bolo prejsť minimálne 1 600 km. Na crossoveri Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Mivec 2WD 6MT s pohonom predných kolies s výkonom 86 kW/117 k s krútiacim momentom 380 Nm, emisiami CO2 127 g/km a s nádržou plnou paliva až po okraj vyrazil Felix Egolf 25. júla zo švajčiarskej centrály Mitsubishi v meste Härkingen na cestu.
Trasa viedla tak, aby zahŕňala všetky podmienky, na ktoré môže človek v každodennej prevádzke naraziť, pričom vychádzala z Härkingenu a pokračovala cez Cham, St Gallen, priesmyk Arlberg, Innsbruck, St Johann, Salzburg, Viedeň, Linz, Braunau, Mníchov, Bregenz a naspäť cez St Gallen, Zürich, Cham, Härkingen, Bazilej, Moutiers až skončila vo východiskovom meste Härkingen.
Väčšina cesty viedla cez diaľničné úseky (74%), menšia časť cez komunikácie 1. triedy (23%) a minimum v mestskej premávke (3%). Felixovi Egolfovi sa za 25 hodín jazdy podarilo prejsť neuveriteľných 1 857 km a dosiahol spotrebu 3.67 l / 100 km, čo je o 23,5% menej než štandardná výrobcom uvádzaná spotreba (4.8 l / 100 km). Zaznamenaná priemerná rýchlosť bola 74.1 km / hod a nadmorská výška 8 600 m.n.m., pričom najnižší bod bol 170m.n.m. vo Viedni a najvyšší 1 800 m.n.m. v priesmyku Arlberg.
Felixovi Egolfovi sa týmto vynikajúcim výsledkom podarilo s prehľadom prekročiť cieľ stanovený švajčiarskym importérom Mitsubishi, pričom počas jazdy nevyužíval žiadnu špeciálnu techniku na znižovanie spotreby paliva, iba dodržiaval niektoré zásady. Jeho odporučenie ostatným šoférom pre dosiahnutie čo najnižšej spotreby je: neponáhľajte sa, využívajte potenciál vznetového motora pri vysokom krútiacim momente a včasným radením prevodových stupňov na základe indikátora na palubnom počítači, dodržujte dostatočnú vzdialenosť medzi Vami a vozidlom pred Vami, dajte dole nohu z plynu v tom správnom okamihu a nevytáčajte motor do vysokých otáčok, na svoju cestu si naplánujte dostatok času, aby ste neboli pod tlakom a využívajte moderné technológie ako je automatické zastavenie a naštartovanie motora AS&G (v modeli Mitsubishi ASX už v štandarde) a v neposlednom rade vypnite motor, keď stojíte na červenej.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.