Legendární vůz známý jako Hummer se vrátí. Přestože nedlouho žijící značka nepřežila ekonomické turbulence posledních let, o její vozy je i nadále zájem. Výrobce armádní verze zákazníkům vyhoví.
Cesta z bojišť na běžné silnice byl pro HMMWV, jak se vůz v armádní variantě oficiálně jmenuje, trochu zdlouhavý. Od roku 1984 je dodáván armádě, někteří drsňáci, jako Arnold Schwarzenegger, však zatoužili i po verzi určené civilním zákazníkům. AM General, výrobce HMMWV, vyhověl.
Civilní verze je pojmenována jako Hummer a vyráběla se od roku 1992. Po neschopnosti splnit přísné emisní limity musel vůz skončit v roce 2006. Brzy po velkém modelu později přejmenovaném na H1 skončila i samotná značka Hummer.
Zájem zákazníků však i nadále existuje. Společnost AM General proto v omezené míře obnovuje dodávky vozu pro civilní trh. Není to však tak jednoduché.
První změnou je jméno. Značka Hummer připadla koncernu General Motors a AM General na ni již nemá práva. Druhou změnou je komfort. Zatímco Hummer se nabízel se zkomfortněným interiérem vybaveným kvalitním čalouněním. Nyní bude k dispozici jen čistá, armádní verze.
A poslední změnou je forma, v jaké budou vozy dodávány. K dispozici bude pouze stavebnice, kterou si bude muset nový majitel sestavit sám, případně si na tento úkon najmout externí firmu. Součástí dodávky není motor a převodovka.
To vše se však projeví v příznivé ceně. Sestavený vůz schválený pro provoz by měl vyjít na 75 tisíc dolarů (1,53 milionu korun), přičemž za samotnou stavebnici si výrobce účtuje 59 tisíc dolarů (1,2 milionu dolarů).
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?