Legendární vůz známý jako Hummer se vrátí. Přestože nedlouho žijící značka nepřežila ekonomické turbulence posledních let, o její vozy je i nadále zájem. Výrobce armádní verze zákazníkům vyhoví.
Cesta z bojišť na běžné silnice byl pro HMMWV, jak se vůz v armádní variantě oficiálně jmenuje, trochu zdlouhavý. Od roku 1984 je dodáván armádě, někteří drsňáci, jako Arnold Schwarzenegger, však zatoužili i po verzi určené civilním zákazníkům. AM General, výrobce HMMWV, vyhověl.
Civilní verze je pojmenována jako Hummer a vyráběla se od roku 1992. Po neschopnosti splnit přísné emisní limity musel vůz skončit v roce 2006. Brzy po velkém modelu později přejmenovaném na H1 skončila i samotná značka Hummer.
Zájem zákazníků však i nadále existuje. Společnost AM General proto v omezené míře obnovuje dodávky vozu pro civilní trh. Není to však tak jednoduché.
První změnou je jméno. Značka Hummer připadla koncernu General Motors a AM General na ni již nemá práva. Druhou změnou je komfort. Zatímco Hummer se nabízel se zkomfortněným interiérem vybaveným kvalitním čalouněním. Nyní bude k dispozici jen čistá, armádní verze.
A poslední změnou je forma, v jaké budou vozy dodávány. K dispozici bude pouze stavebnice, kterou si bude muset nový majitel sestavit sám, případně si na tento úkon najmout externí firmu. Součástí dodávky není motor a převodovka.
To vše se však projeví v příznivé ceně. Sestavený vůz schválený pro provoz by měl vyjít na 75 tisíc dolarů (1,53 milionu korun), přičemž za samotnou stavebnici si výrobce účtuje 59 tisíc dolarů (1,2 milionu dolarů).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.