Legendární vůz známý jako Hummer se vrátí. Přestože nedlouho žijící značka nepřežila ekonomické turbulence posledních let, o její vozy je i nadále zájem. Výrobce armádní verze zákazníkům vyhoví.
Cesta z bojišť na běžné silnice byl pro HMMWV, jak se vůz v armádní variantě oficiálně jmenuje, trochu zdlouhavý. Od roku 1984 je dodáván armádě, někteří drsňáci, jako Arnold Schwarzenegger, však zatoužili i po verzi určené civilním zákazníkům. AM General, výrobce HMMWV, vyhověl.
Civilní verze je pojmenována jako Hummer a vyráběla se od roku 1992. Po neschopnosti splnit přísné emisní limity musel vůz skončit v roce 2006. Brzy po velkém modelu později přejmenovaném na H1 skončila i samotná značka Hummer.
Zájem zákazníků však i nadále existuje. Společnost AM General proto v omezené míře obnovuje dodávky vozu pro civilní trh. Není to však tak jednoduché.
První změnou je jméno. Značka Hummer připadla koncernu General Motors a AM General na ni již nemá práva. Druhou změnou je komfort. Zatímco Hummer se nabízel se zkomfortněným interiérem vybaveným kvalitním čalouněním. Nyní bude k dispozici jen čistá, armádní verze.
A poslední změnou je forma, v jaké budou vozy dodávány. K dispozici bude pouze stavebnice, kterou si bude muset nový majitel sestavit sám, případně si na tento úkon najmout externí firmu. Součástí dodávky není motor a převodovka.
To vše se však projeví v příznivé ceně. Sestavený vůz schválený pro provoz by měl vyjít na 75 tisíc dolarů (1,53 milionu korun), přičemž za samotnou stavebnici si výrobce účtuje 59 tisíc dolarů (1,2 milionu dolarů).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?