Hummer se opět dostane mezi lidi, ale jen jako stavebnice a bez svého jména

Hummer
Hummer, foto: AM General
Marek Litzman 6. srpna 2012 08:00
Sdílej:

Legendární vůz známý jako Hummer se vrátí. Přestože nedlouho žijící značka nepřežila ekonomické turbulence posledních let, o její vozy je i nadále zájem. Výrobce armádní verze zákazníkům vyhoví.

Cesta z bojišť na běžné silnice byl pro HMMWV, jak se vůz v armádní variantě oficiálně jmenuje, trochu zdlouhavý. Od roku 1984 je dodáván armádě, někteří drsňáci, jako Arnold  Schwarzenegger, však zatoužili i po verzi určené civilním zákazníkům. AM General, výrobce HMMWV, vyhověl.

Civilní verze je pojmenována jako Hummer a vyráběla se od roku 1992. Po neschopnosti splnit přísné emisní limity musel vůz skončit v roce 2006. Brzy po velkém modelu později přejmenovaném na H1 skončila i samotná značka Hummer.

Zájem zákazníků však i nadále existuje. Společnost AM General proto v omezené míře obnovuje dodávky vozu pro civilní trh. Není to však tak jednoduché.

První změnou je jméno. Značka Hummer připadla koncernu General Motors a AM General na ni již nemá práva. Druhou změnou je komfort. Zatímco Hummer se nabízel se zkomfortněným interiérem vybaveným kvalitním čalouněním. Nyní bude k dispozici jen čistá, armádní verze.

A poslední změnou je forma, v jaké budou vozy dodávány. K dispozici bude pouze stavebnice, kterou si bude muset nový majitel sestavit sám, případně si na tento úkon najmout externí firmu. Součástí dodávky není motor a převodovka.

To vše se však projeví v příznivé ceně. Sestavený vůz schválený pro provoz by měl vyjít na 75 tisíc dolarů (1,53 milionu korun), přičemž za samotnou stavebnici si výrobce účtuje 59 tisíc dolarů (1,2 milionu dolarů).

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.