Audi se chce stát největším výrobcem luxusních vozů. K tomu mu mají dopomoci také nové modely - jedním z nich má být také středně velké MPV.
Ve vývojových dílnách se údajně začíná pracovat na MPV stojící na platformě MQB, kterou používá například nové Audi A3 a postupně se rozšíří i do dalších vozů koncernu.
Magazín Autocar, který informaci o vyvíjeném voze přinesl, přirovnává jeho vzhled k Fordu S-Max. Právě sportovní geny Audi by se měly promítnout i do praktického vozu, podobně jako naladil Ford na sportovní notu svůj S-Max.
MPV by zároveň mělo založit úplně novou řadu vozů. Audi nyní používá tři, A pro klasické vozy, Q pro SUV a R pro rychlé vozy. MPV by měla být označována jako V, přičemž první zástupce této řady pravděpodobně získá označení V4 případně V3.
K dispozici by měla být také hybridní verze se stopadesátikoňovým motorem 1,4 TFSI a stodesetikoňovým elektromotorem. Jinak se dočkáme víceméně očekávatelné sestavy motorů v čele s motory 1,8 a 2,0 TFSI. Diesely zastoupí zejména dvoulitrové "tédéíčko".
Příchodu novinky na trh bychom se měli dočkat v roce 2016.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.