Kia si připravila nový vrcholný model, dosud se však nabízel jen v Koreji pod jménem K9. Jméno pro zbytek světa se bude lišit, nejlepší Kia se bude jmenovat Quoris.
Kia sice není známa jako výrobce prémiových limuzín, přesto se i do tohoto segmentu se srdcem pustila. Její koncernový sourozenec Hyundai má již v tomto ohledu zkušenost, vždyť svůj vůz královské třídy má v nabídce už do roku 1999. Známe ho pod starším názvem Grandeur a nyní jako Equus.
Kia Quoris se drží rozdělení mezi značkami, zatímco Hyundai osloví o něco konzervativnější klientelu, Quoris je o něco odvážnější. Hodně se sice poukazuje na jeho značnou podobnost s BMW řady 7, přesto si však zachovává vlastní vyznění.
Jméno má vyjadřovat luxus vozu, jeho solidnost a technickou vyspělost. Je určeno pro všechny trhy kromě domácího, korejského.
Pod kapotou je v Koreji prozatím jen dvojice šestiválců o objemech 3,3 a 3,8 litru s výkony 300 a 333 koní. Očekává se, že přinejmenším v USA se ukáže i osmiválcový agregát Tau 4,6 l, který má v Hyundaii Equus výkon 385 koní. V Equusu se nachází také větší osmiválec o objemu pět litrů. Ani jeho příchod jistě nelze vyloučit. Evropě by se zase jistě líbil nějaký diesel.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?