Zemřel duchovní otec automobilového designu, Ital Sergio Pininfarina, tvůrce vozů Ferrari, informuje v úterý agentura AFP. Bylo mu 85 let.
Pininfarina zemřel v noci na úterý v rodinném sídle v Turíně. Příčinu smrti rodina nesdělila. Konstruktér a designér Sergio Pininfarina (původním jménem Sergio Farina) stál desítky let v čele stejnojmenné rodinné firmy proslavené návrhy vozů Ferrari (mimo jiné Ferrari Testarossa a Ferrari Dino Berlinetta), ale i Fiat (Fiat 124 Spider a Fiat Dino), Alfa Romeo (Alfa Romeo Spider), Cadillac, Maserati (Maserati GranTurismo), Volvo, Rolls-Royce, Ford (Ford Focus CC) a dalších. Generálním ředitelem firmy se stal v roce 1966 po smrti svého otce, který společnost v roce 1930 založil. Pod jeho vedením dosáhla firma největšího věhlasu.
V roce 1972 postavila jeden z prvních aerodynamických tunelů na světě. Z čela firmy odstoupil Pininfarina v roce 2006, kdy její vedení předal synovi Andreovi.
Dva roky nato Andrea zahynul při dopravní nehodě. Na svém skútru Vespa při jízdě do práce narazil do auta. V roce 2005 Sergia Pininfarinu jmenoval prezident doživotním senátorem.
Pininfarina dostal desítky cen, vyznamenání a čestných doktorátů. Přežila ho manželka Giorgio a dvě děti – Lorenza a Paolo. Paolo je nynějším generálním ředitelem rodinného podniku. Na smrt designérské legendy reagovaly automobilky a osobnosti automobilového průmyslu. "Jeho genialita rozzářila historii automobilismu," píše na Twitteru vedení Fiatu. "Itálie ztratila jednoho ze svých nejlepších lidí a firma Maserati skvělého přítele," prohlásil Harald Wester, generální ředitel Maserati. V posledních desetiletích se společnost Pininfarina prosazuje nejen v automobilovém průmyslu. Mimo jiné navrhla třetinkové lahve pro minerálky Mattoni a Aquila. Pininfarina také vytvořila pylon na olympijský oheň pro zimní olympiádu 2006 v Turíně a několik rychlovarných konvic.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.