Zemřel duchovní otec automobilového designu, Ital Sergio Pininfarina, tvůrce vozů Ferrari, informuje v úterý agentura AFP. Bylo mu 85 let.
Pininfarina zemřel v noci na úterý v rodinném sídle v Turíně. Příčinu smrti rodina nesdělila. Konstruktér a designér Sergio Pininfarina (původním jménem Sergio Farina) stál desítky let v čele stejnojmenné rodinné firmy proslavené návrhy vozů Ferrari (mimo jiné Ferrari Testarossa a Ferrari Dino Berlinetta), ale i Fiat (Fiat 124 Spider a Fiat Dino), Alfa Romeo (Alfa Romeo Spider), Cadillac, Maserati (Maserati GranTurismo), Volvo, Rolls-Royce, Ford (Ford Focus CC) a dalších. Generálním ředitelem firmy se stal v roce 1966 po smrti svého otce, který společnost v roce 1930 založil. Pod jeho vedením dosáhla firma největšího věhlasu.
V roce 1972 postavila jeden z prvních aerodynamických tunelů na světě. Z čela firmy odstoupil Pininfarina v roce 2006, kdy její vedení předal synovi Andreovi.
Dva roky nato Andrea zahynul při dopravní nehodě. Na svém skútru Vespa při jízdě do práce narazil do auta. V roce 2005 Sergia Pininfarinu jmenoval prezident doživotním senátorem.
Pininfarina dostal desítky cen, vyznamenání a čestných doktorátů. Přežila ho manželka Giorgio a dvě děti – Lorenza a Paolo. Paolo je nynějším generálním ředitelem rodinného podniku. Na smrt designérské legendy reagovaly automobilky a osobnosti automobilového průmyslu. "Jeho genialita rozzářila historii automobilismu," píše na Twitteru vedení Fiatu. "Itálie ztratila jednoho ze svých nejlepších lidí a firma Maserati skvělého přítele," prohlásil Harald Wester, generální ředitel Maserati. V posledních desetiletích se společnost Pininfarina prosazuje nejen v automobilovém průmyslu. Mimo jiné navrhla třetinkové lahve pro minerálky Mattoni a Aquila. Pininfarina také vytvořila pylon na olympijský oheň pro zimní olympiádu 2006 v Turíně a několik rychlovarných konvic.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.