Zemřel duchovní otec automobilového designu, Ital Sergio Pininfarina, tvůrce vozů Ferrari, informuje v úterý agentura AFP. Bylo mu 85 let.
Pininfarina zemřel v noci na úterý v rodinném sídle v Turíně. Příčinu smrti rodina nesdělila. Konstruktér a designér Sergio Pininfarina (původním jménem Sergio Farina) stál desítky let v čele stejnojmenné rodinné firmy proslavené návrhy vozů Ferrari (mimo jiné Ferrari Testarossa a Ferrari Dino Berlinetta), ale i Fiat (Fiat 124 Spider a Fiat Dino), Alfa Romeo (Alfa Romeo Spider), Cadillac, Maserati (Maserati GranTurismo), Volvo, Rolls-Royce, Ford (Ford Focus CC) a dalších. Generálním ředitelem firmy se stal v roce 1966 po smrti svého otce, který společnost v roce 1930 založil. Pod jeho vedením dosáhla firma největšího věhlasu.
V roce 1972 postavila jeden z prvních aerodynamických tunelů na světě. Z čela firmy odstoupil Pininfarina v roce 2006, kdy její vedení předal synovi Andreovi.
Dva roky nato Andrea zahynul při dopravní nehodě. Na svém skútru Vespa při jízdě do práce narazil do auta. V roce 2005 Sergia Pininfarinu jmenoval prezident doživotním senátorem.
Pininfarina dostal desítky cen, vyznamenání a čestných doktorátů. Přežila ho manželka Giorgio a dvě děti – Lorenza a Paolo. Paolo je nynějším generálním ředitelem rodinného podniku. Na smrt designérské legendy reagovaly automobilky a osobnosti automobilového průmyslu. "Jeho genialita rozzářila historii automobilismu," píše na Twitteru vedení Fiatu. "Itálie ztratila jednoho ze svých nejlepších lidí a firma Maserati skvělého přítele," prohlásil Harald Wester, generální ředitel Maserati. V posledních desetiletích se společnost Pininfarina prosazuje nejen v automobilovém průmyslu. Mimo jiné navrhla třetinkové lahve pro minerálky Mattoni a Aquila. Pininfarina také vytvořila pylon na olympijský oheň pro zimní olympiádu 2006 v Turíně a několik rychlovarných konvic.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?