BMW má v plánu produkci nového nejmenšího sedanu v ve své řadě. Vycházet bude z hatchbacku třídy 1 a stane se duchovním nástupcem prvních vozů řady 3.
Auta nám stále rostou. Nikdo nechce, aby se o novém modelu tvrdilo, že je menší, méně prostorný či zkrátka v jakémkoliv ohledu horší než model předcházející.
Nejinak je tomu i u BMW. Zatímco první generace vozů třetí řady ze 70. let s kódovým označením E21 měla na délku 435 cm, E36 z 90. let měla na délku již 443 cm. Prodlužování se prozatím zastavilo u nejnovější generace F30 na hodnotě 462 cm.
Je patrné, že pod základním sedanem se utvořila obrovská díra. Mnoha zákazníkům by stačil menší sedan, jenže ten v nabídce jednoduše není. Zatím. Sedan řady 1 je již prý ve vývoji a měl by duchovně navázat zejména na slavnou druhou řadu BMW 3 s označením E30.
Není divu. Svůj sestup do nižších tříd plánují i Audi a Mercedes. Audi je ve vývoji již daleko, koncept sedanu A3 jsme již viděli a jeho nástup očekáváme co nevidět. Také menší sedan Mercedes Benz CLA jež není nijak daleko.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.