Nejlepší Porsche současnosti je tu. Německá automobilka představuje finální verzi svého vozu, který se začne prodávat až za rok.
Veřejnost očekává nástupce špičkového modelu Carrera GT s nadšením. Porsche 918 Spyder vypadá tak, by mohl vysoká očekávání naplnit.
Po sadě snímků vozu bez karoserie, jen s několika naroubovanými panely, tu konečně máme oficiální snímky se vším všudy. I s informacemi o technice. Pojďme na ně.
Novinka dostála všem spekulacím a opravdu je hybridní. Pod kapotou tvoří základ benzínový osmiválec o výkonu 578 koní a objemu 4,6 litru. Sekundují mu dva elektromotory. Silnější, 122koňový, napomáhá osmiválci roztáčet zadní kola. K dispozici je však ještě jeden, slabší elektromotor, jehož 109 koní je posíláno na kola přední. Sumární výkon je 780 koní a standardních 750 Nm točivého momentu může být krátkodobě navýšeno až na 950 Nm.
Díky dobré trakci a průběhu točivého momentu, který je dán charakteristikou elektromotorů, zrychlí SuperPorsche na stovku pod tří sekundy. Maximální rychlost je 325 km/h. Normovaná spotřeba je vypočítána na tři litry na sto kilometrů, což je přirozeně nesmyslná hodnota.
Ačkoliv již známe téměř vše, prodeje novinky začnou až na podzim roku 2013.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.